13/1/09

Ο Συνήγορος του Πολίτη ξαναχτυπά

Η Ομάδα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού




Γράφει "ο περαστικός"
Η Ανεξάρτητη Αρχή «Ο Συνήγορος του Πολίτη» συγκρότησε πριν από μερικούς μήνες Ομάδα Εφήβων Συμβούλων Συνηγόρου του Παιδιού. Η πρώτη συνάντηση της Ομάδας αυτής έγινε στην Αθήνα στις 10 και 11 Ιανουαρίου 2009 με τη συμμετοχή 29 αγοριών και κοριτσιών ηλικίας 14 ως 17 χρόνων. Στη συνάντηση αυτή ορίστηκαν τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί η Ομάδα Εφήβων το 2009.

Διαβάστε στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου (http://www.synigoros.gr/) τα Θέματα και το σχετικό Δελτίο Τύπου. Εδώ θα μεταφέρουμε και θα σχολιάσουμε δύο μόνο από αυτά.

-Το δικαίωμα έκφρασης της γνώμης των μαθητών στα σχολεία
Σχολικοί κανονισμοί, μαθητικά συμβούλια, επικοινωνία και σχέσεις με καθηγητές, επιλογή μαθημάτων, επιβολή τιμωριών, αξιολόγηση βιβλίων και καθηγητών

Σχόλιο
Το θέμα αυτό ανοίγει νέους ορίζοντες για την πλήρη διάλυση του ελληνικού σχολείου. Οι μαθητές θα συζητήσουν και θα «συμβουλεύσουν» το Συνήγορο για τους σχολικούς κανονισμούς, τις τιμωρίες που επιβάλλουν σε αυτούς οι Σύλλογοι καθηγητών και τις σχέσεις τους με τους εκπαιδευτικούς. Επίσης θα αξιολογήσουν βιβλία και καθηγητές. Τι να πει κανείς; Οι μαθητές είναι μαθητές, δηλαδή πηγαίνουν στο σχολείο για να μάθουν όχι για να διδάξουν. Πως οι ανήλικοι και ανώριμοι (λόγω ηλικίας) μαθητές θα καθορίσουν ή θα κρίνουν και θα αξιολογήσουν τα βιβλία, τους καθηγητές ακόμη και το νομοθετικό πλαίσιο (ποινές, σχολικός κανονισμός) που διέπει το σχολείο; Η πιο επικίνδυνη όμως φράση αυτού του θέματος συζήτησης είναι η αναφορά σε «επιλογή μαθημάτων». Οι μαθητές θα επιλέγουν τι θα διδάσκονται; Μήπως ο Συνήγορος προσπαθεί να υποβαθμίσει ή να καταργήσει μαθήματα όπως τα θρησκευτικά (είναι δικαιολογημένη η καχυποψία μας για το συγκεκριμένο μάθημα) χρησιμοποιώντας τους μαθητές;

-Διακρίσεις και προσβολές στο σχολείο στα παιδιά που διαφέρουν
λόγω καταγωγής, εμφάνισης, αναπηρίας, μαθησιακών δυσκολιών, ομοφυλοφιλίας, υποτονικότητας κ.α.

Σχόλιο
Ας μην σχολιάσουμε τη σύγχυση που περιέχει το θέμα μπερδεύοντας την αναπηρία με τη μαθησιακή δυσκολία ή την διαφορετική καταγωγή. Αυτό που αξίζει μεγάλης προσοχής είναι ότι η ομοφυλοφιλία προβάλλεται ως κατάσταση διαφορετικότητας που μάλιστα προσβάλλεται στο σχολείο. Για το Συνήγορο θεωρείται δεδομένη η ύπαρξη ομοφυλόφιλων μαθητών και μάλιστα απαιτείται συζήτηση για την διασφάλιση και προστασία τους από προσβολές. Η ομοφυλοφιλία θριαμβεύει. Όχι κύριε Συνήγορε, δεν θα σας ακολουθήσουμε στον κατήφορο. Και καλά θα κάνετε να μην βάζετε τους μαθητές των σχολείων μας (που αποτελούν την Ομάδα Εφήβων) να διεκδικούν δικαιώματα για τους ομοφυλόφιλους. Η ομοφυλοφιλία είναι ψυχική και πνευματική νόσος που χρήζει πνευματικής θεραπείας. Οι μαθητές μας πρέπει να μάθουν τις αιτίες που οδηγούν στη διαστροφή αυτή της φύσης, να διαμορφώσουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να αποφύγουν την εφάμαρτη ζωή της πορνείας, της ομοφυλοφιλίας και όλων των σαρκικών και άλλων παθών. Αρκετή είναι η προβολή της ομοφυλοφιλίας από την τηλεόραση. Τώρα πρέπει να την υπερασπίζονται και οι Ανεξάρτητες Αρχές ή τα ελληνικά κόμματα (ΣΥΡΙΖΑ); Που είναι τέλος πάντων ο πάτος από το βαρέλι του βόρβορου στον οποίο ρίχνουμε τα παιδιά μας;

2 σχόλια:

paideia-gr είπε...

Καλά τα λέτε, αλλά ποιος τα ακούει; Καλό είναι να παίρνουμε μια γνώμη για τα βιβλία από τα παιδιά, αλλά μέχρις ένα σημείο. Ελπίζω η επιλογή μαθημάτων να γίνεται με βάση κάποιο κορμό αλλιώς...

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέψτε μου να συνταχθώ με το σκεπτικό των σχολίων σας και να δηλώσω την αγανάκτησή μου με την κατάντια του Ελληνικού Σχολείου.

Χρήστος

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)