23/9/12

Σεμινάριο: Η στάση της Εκκλησίας μας στο πρόβλημα των αιρέσεων

 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΗΣ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ & ΩΡΩΠΟΥ
 Η στάση της Εκκλησίας μας
στο πρόβλημα των αιρέσεων
(Στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Ν. Κηφισιάς )

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
1η Συνάντηση Τετάρτη 3 Οκτωβρίου
Τέλεση Αγιασμού 
Καλωσόρισμα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ.κ. Κυρίλλου
Πρωτοπρεσβύτερος Κυριακός Τσουρός 
(Γραμματέας Σ.Ε. επί των Αιρέσεων)
 «Νεοπαγανισμός»

2η Συνάντηση Τετάρτη 17 Οκτωβρίου
Νικόλαος Σταυριανίδης 
(Έφέτης Δ.Δ, Dea Δημοσίου δικαίου – Dea Φιλοσοφίας δικαίου)
 «Θρησκευτική ελευθερία και Νέα Εποχή»

3η Συνάντηση Τετάρτη 31 Οκτωβρίου
Ελένη Ανδρουλάκη
(πτ. Αγγλικής Φιλολογίας –καθηγήτρια Μ.Ε.)
«Ρέικι» 

4η Συνάντηση Τετάρτη 14 Νοεμβρίου
Γεώργιος Χάλαρης 
(Msc Θεολογίας –Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων )
 «Ο Κανόνας της Καινής Διαθήκης και τα Απόκρυφα Ευαγγέλια»

5η Συνάντηση Τετάρτη 28 Νοεμβρίου
Άννα Μπουρδάκου
(Μέλος Δ.Σ. της Πανελληνίου Ενώσεως Γονέων - Π.Ε.Γ-)
 «Επικίνδυνοι οι μάρτυρες της Σκοπιάς; «του Ιεχωβά»

6η Συνάντηση Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 
Ιωάννης Μηλιώνης
(Καθηγητής Πληροφορικής - Μέλος του Δ.Σ της Π.Ε.Γ)
 «Απειλές της Νέας Εποχής στην ευαίσθητη ψυχή των παιδιών μας»

7η Συνάντηση Τετάρτη 9 Ιανουαρίου
πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Γεωργόπουλος
(Λέκτωρ Α.Π.Θ.)
 «Ο προσηλυτισμός και οι συνήθεις μεθοδεύσεις»

8η Συνάντηση Τετάρτη 23 Ιανουαρίου
Κωνσταντίνος Ναυπλιώτης 
(Συντάκτης ιστοσελίδος „Αντιαιρετικό Εγκόλπιο”)
«Το πρόβλημα των Πεντηκοστιανών και Νεοπεντηκοστιανών» 

9η Συνάντηση Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου
Γεώργιος Γιανναδάκης
(πτ.Α.Ε.Σ.Α, μέλος ειδικής ομάδας μελέτης του αποκρυφισμού της Π.Ε.Γ)
«Η σχέση της Heavy metal σκηνής με τα ευρύτερα ρεύματα του Αποκρυφισμού»  

10η Συνάντηση Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου
Λυγερή Μελά 
(ψυχολόγου Μaster Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών και πτ. Θεολογίας)
«Εβραϊκός Αποκρυφισμός (Καμπάλα) και Μασωνία» 

11η Συνάντηση Τετάρτη 6 Μαρτίου
Καλλιόπη Γιαννίκου 
(πτ. Γαλλικής Ακαδημίας -Αγγλικών – σχολής Γραμματέων) 
«Η Αστρολογία στο Φως της Ορθοδοξίας» 

12η Συνάντηση Τετάρτη 20 Μαρτίου 
Γεώργιος Χασούρος 
(Καθηγητής Βιολογίας Μ.Ε) 
«Οι Θεωρίες εξέλιξης στα σχολεία» 

13η Συνάντηση Τετάρτη 3 Απριλίου
Μιχαήλ Ράλλης
(Επίκουρος Καθηγητής του Τομέα Φαρμακευτικής Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών)
Αλεβίζου Κωνσταντίνα
   (Ιατρός Μικροβιολόγος)
«Ομοιοπαθητική και εναλλακτικές θεραπείες ασυμβίβαστες με την Πίστη και την επιστήμη» 

14η Συνάντηση Τετάρτη 24 Απριλίου 
Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Φωτόπουλος
(πτ Θεολογίας – Νομικής) 
«Τα πλοκάμια της Σαηεντολογίας» 

15η Συνάντηση Τετάρτη 15 Μαΐου
μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης
(Δτ Θεολογίας- Πτ Φιλοσοφίας)
«Γιόγκα και διαλογισμός» 

16η Συνάντηση Τετάρτη 29 Μαΐου
Διονύσιος Δάκουρας
( καθηγητής συγκριτιστικής Θρησκειολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών)
«Το Ισλάμ»

9 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Η στάση της Εκκλησίας μας στο πρόβλημα των αιρέσεων"

KX
Πολλά θα ειπωθούν και περισσότερα θα ακουστούν. Εύχομαι μεταξύ άλλων να ακουστεί και ο ανεπανάληπτος λόγος του Πατροκοσμά του Αιτωλού : "Τον πάπα να καταράσθε, αυτός πταίει για όλα".

Όλα, όσα συμβαίνουν στον Δυτικό κόσμο, συμπληρώνω. Όσα συμβαίνουν αλλού, συνέβαιναν και προ Χριστού και εξακολουθούν μέχρι των ημερών μας. Τώρα όμως ελέω πάπα και των προτεσταντικών κεφαλών, καταλάβαμε ότι όλα, μα όλα, οδηγούν στον ένα θεό - και τον εκπρόσωπο αυτού πάπα.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει σήμερα ενα μπέρδεμα ορών. Όλα αυτά δεν είναι "αιρέσεις", αφού "αίρεση" σημαίνει απόκλιση από την ορθή πιστή ορισμένων μελών της Εκκλησίας και αφόρα π.Χ. τον οικουμενισμό, το μεταπατερισμó, το νεοπαπισμó, το νεοβααρλαμισμó κτλ. Τα ρεύματα που εξετάσει το συνέδριο αυτό έπρεπε να τα ονομάζουν, ανάλογα με την περίπτωση, "παραθρησκείες", "σέκτες" η "ξένες θρησκείες".

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Τα ρεύματα που θα εξετάσει το συνέδριο αυτό έπρεπε να τα ονομάζουν, ανάλογα με την περίπτωση, "παραθρησκείες", "σέκτες" η "ξένες θρησκείες".

ΚΧ
Μα τι λέγεις φίλε μου; Εδώ πάμε να ξεκάνουμε τη θρησκεία και θα αρχίσουμε να μιλάμε για παραθρησκείες, ξένες θρησκείες και σέχτες (θρησκευτικός όρος επίσης).

Σήμερα όλοι ξέρουμε ότι αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με τις "καταστροφικές λατρείες", για να ξεμπλέξουμε πλήρως από τις αιρέσεις και τη νευροβιολογική πάθηση της θρησκείας. Λίαν μεταδοτικός ιός η λέξη "θρησκεία". Αυτός (και αυτή) ευθύνεται για τις "καταστροφικές λατρείες". Οι αιρέσεις όμως όχι.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Υπάρχει σήμερα ενα μπέρδεμα ορών."

KX
Σωστά, υπάρχει μπέρδεμα, και για να το ξεκαθαρίσουμε, μη τυχόν και μας πούνε αγράμματους και αστοιχείωτους, αυτά που ακολουθούν

Με τον αυστηρά θεολογικό όρο "αίρεση" δηλώνουμε απόκλιση από θεσπισμένο και αναγνωρισμένο θρησκευτικό Δόγμα. Τι γίνεται όμως όταν αυτή η απόκλιση παγιωθεί και δώσει λαβή ώστε να αναδυθούν και πλείστες όσες άλλες υπο-αιρέσεις, δι-αιρέσεις, κλπ.; Αυτές όλες δεν οδηγούν κάπου; Δεν οδηγούν σε κάποιο αρχαϊκό πρότυπο όθεν ξεκίνησε το κατόπιν θεσπίσματος θρησκευτικό Δόγμα; Το οποίο, βεβαίως, έχει μιαν αρχή. Δεν προέκυψε από το πουθενά. Χρειάστηκαν όμως αρκετές εκατονταετίες, ή και χιλιετίες, προκειμένου να γίνει κατανοητή και στη συνέχεια αποδεκτή από πλήθος ανθρώπων αυτή η αρχή. Διότι πριν και πέραν όλων, άγγιξε το βαθύτερο είναι της ανθρώπινης ύπαρξης : Την καρδιά του, το συναίσθημα, την αλήθεια.

"ει δε εγνώκειτε τι εστιν έλεον θέλω και ου θυσίαν, ουκ αν κατεδικάσατε τους αναιτίους"

Ανώνυμος είπε...

κ.Χριστοδουλίδη ενώ είστε λαλίστατος για τόσα θέματα και έχετε και άποψη για την Εκκλησία της Ελλάδος, γιατί δεν μας λέτε και σε ποιά παράταξη των παλαιοημερολογιτών ανήκετε; Είναι τόσο δύσκολο να απαντήσετε; Νομίζω θα ήταν τίμιο εκ μέρους σας να δηλώσετε ΠΡΩΤΑ την σύναξή σας και ΜΕΤΑ να σχολιάζεται τα της Εκκλησίας. Έτσι θα ξέρει ο αναγνώστης που σας διαβάζει ότι ενώ λέτε και σχολιάζετε τα κακως κείμενα εντούτοις φύγατε τρεχοντας από την Εκκλησία για να μην μολυνθείτε όπως όλοι εμείς οι "παπολάτρες".

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε,

Το ερώτημά σας μου προξενεί και έκπληξη αλλά και κατάπληξη. Ποιο το ενδιαφέρον σας; Σε ποιά παράταξη των παλαιοημερολογιτών ανήκω για να "ανήκουν" και αυτά που γράφω;

Αν συμφωνείτε με αυτά, πρέπει απαραιτήτως να "ανήκουν" σε κάτι ή κάπου; Ελπίζω, πάντως, εκείνοι όπου "δύνανται γνώναι τα σημεία των καιρών" να μη δυσκολεύονται.

Όσον με αφορά και εφόσον με ρωτάτε, προσπαθώ να ανήκω (σημ. εκ του άνω+ήκω) κάπου, τούτο είναι η αλήθεια, και όπου Αλήθεια ίσον Χριστός, ίσον άγιον Πνεύμα, προς ύμνον Πατρός (: υμνούμεν Πατέρα, Υίόν και Άγιον Πνεύμα, Θεόν).

Δεν θα επιχειρήσω να δώσω την απάντηση ποιοι εξ ημών άνω ήκουν και οικούν. Δεν έχω αυτή την αρμοδιότητα και είμαι εντελώς ανάξιος. Οφείλω όμως να γράψω ότι όσοι αποσιωπούν τα γεγονότα που μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση - όχι και τόσο ευχάριστη - παλαιά η ιστορία -, εκτός από εκούσιοι ή ακούσιοι "παπολάτρες", έγιναν επί πλέον και εκούσιοι ή ακούσιοι λάτρεις του σιωνισμού.

"Διὸ ἀποθέμενοι τὸ ψεῦδος λαλεῖτε ἀλήθειαν ἕκαστος μετὰ τοῦ πλησίον αὐτοῦ· ὅτι ἐσμὲν ἀλλήλων μέλη."

Ανώνυμος είπε...

κ.Χριστοδουλίδη κατανοώ την ανάγκη να αποφύγετε να απαντήσετε αλλά πράγματι θεωρείτε τίμιο να σχολιάζετε και να κρίνετε καταστάσεις που δεν σας αφορούν; Πως θα νιώθατε αν κάποιος σχολιάζει το τι συμβαίνει στο σπίτι σας και αν τα μέλη της οικογενείας σας φέρονται ευπρεπώς ή όχι; Θα σας άρεσε ο έλεγχος της οικίας σας από ΞΕΝΟΥΣ; Νομίζουμε ότι 1) Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να σχολιάζετε, να κρίνετε και να ελέγχετε ΞΕΝΑ προς εσάς άτομα και Οργανισμούς. 2) Αν θέλετα να είστε σεβαστός από τους αναγνώστες των ιστολογίων στα οποία σχολιάζετε θα πρέπει να δηλώσετε την παραταξιακή σας προτίμηση στο χώρο των παλαιοημερολογητών. και 3) Το επιχείρημα ότι ανήκετε στην ... "αλήθεια, και όπου Αλήθεια ίσον Χριστός, ίσον άγιον Πνεύμα, προς ύμνον Πατρός", μας θυμίζει έντονα την γνωστή επιχειρηματολογία των προτεσταντών όταν τους ρωτάνε σε ποιά εκκλησία ανήκουν. Λοιπόν κ.Χριστοδουλίδη θα σεβαστείτε τους αναγνώστες σας επιδεικνύοντας εντιμότητα και ειλικρίνεια;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Και κάτι ακόμη, αγαπητέ Ανώνυμε, για το αν, ή όχι, θα πρέπει να φύγετε κι εσείς τρέχοντας. Όχι για να πέσετε σε ξένα χέρια, αλλά στα χέρια που κρατούν την Ορθόδοξη Εκκλησία μας να βρεθείτε.

Γράφετε : "Έτσι θα ξέρει ο αναγνώστης που σας διαβάζει ότι ενώ λέτε και σχολιάζετε τα κακως κείμενα εντούτοις φύγατε τρεχοντας από την Εκκλησία για να μην μολυνθείτε όπως όλοι εμείς οι, σε εισαγωγικά, παπολάτρες".

Ο αναγνώστης λοιπόν που με διαβάζει, ενδεχομένως και σας, θα έχει υπόψη του επισκόπους οι οποίοι συνιστούν στο λαό του Θεού να αποδεχθεί τις μεταμοσχεύσεις επειδή είμαστε "αλλήλων μέλη". Κάποιος μάλιστα έγραψε και ένα σχετικό βιβλίο με αυτόν τον τίτλο και έτερος, όχι επίσκοπος, του άσκησε κριτική. Τι λησμόνησαν όμως αμφότεροι;

"Διὸ ἀποθέμενοι τὸ ψεῦδος λαλεῖτε ἀλήθειαν ἕκαστος μετὰ τοῦ πλησίον αὐτοῦ". Αυτό τους διέφυγε. Η αλήθεια, την οποία πρέπει να γνωρίζουν τα "αλλήλων μέλη" και έκαστος μετά του πλησίον να την λαλεί συγκαλύπτεται, το ψεύδος δεν αποτίθεται. Η άμεση δολοφονία ενός ασθενούς γίνεται έμμεση σωτηρία ενός άλλου και εκεί όπου δεν φαίνεται ο φονιάς, φαίνεται αλλίμονο ο θεός.

Η κάθαρση, ο φωτισμός, η θέωση των πιστών την οποία κατά Χάριν μας δίδει ο Κύριος της Δόξης είναι άμεση, χωρίς σχέση, και όχι έμμεση, δηλαδή με σχέση.

Τι λέτε λοιπόν; Φεύγει ή δεν φεύγει κανείς τρέχοντας; Η εκκλησία μας η ορθόδοξη, έτσι όπως την παιδεύει η Διοικούσα Ιεραρχία σε συνεργασία με την υπερέχουσα πολιτική και άλλη άφρονα διανόηση, έπαψε να βγάζει αγίους. Απόδειξη η πρωτοφανής σύγχυση, η μαστίζουσα τον αντιλεγόμενο κλήρο και λαό του Θεού.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε,

Σας ευχαριστώ για την απάντηση, όπως ευχαριστώ και τον διαχειριστή του ιστολογίου για τη δημοσίευση των σχολίων μου. Ειδικά το τελευταίο, για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα να το δω. Τον ευχαριστώ λοιπόν.

Επιμένετε στο ερώτημα, και παράλληλα πετάτε αυτά που έγραψα "στη γνωστή επιχειρηματολογία των προτεσταντών". Νομίζω, δεν ήταν και τόσο απαραίτητο αυτό το αμυντικό, αν και λίαν επιθετικό, επιχείρημα. Το προσπερνώ και σας θέτω την απορία μου : Άρά γε, προ του 1924 υπήρχαν οι αντιμαχόμενες ομάδες πιστών των νέων και των παλαιών κατά την πίστη; Γιατί έπρεπε αυτό να συμβεί; Εφόσον δε έγινε, γιατί να μην προχωρήσουμε στις Λειτουργικές αναγεννήσεις, γιατί να μην παράγουμε μεταπατερική θεολογία και γιατί να μην αλλάξουμε τη θεολογία της σχέσης με τη συναφειακή θεολογία; Παραγωγή θεολογίας (σε εισαγωγικά αυτό και τα προηγούμενα) είναι κι αυτό.

Και γράφετε ακόμη : "πράγματι θεωρείτε τίμιο να σχολιάζετε και να κρίνετε καταστάσεις που δεν σας αφορούν; Πως θα νιώθατε αν κάποιος σχολιάζει το τι συμβαίνει στο σπίτι σας και αν τα μέλη της οικογενείας σας φέρονται ευπρεπώς ή όχι; Θα σας άρεσε ο έλεγχος της οικίας σας από ΞΕΝΟΥΣ;"

Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, αυτά που γράφω αφορούν σε ξένους και είναι ανέντιμο να υπεισέρχομαι σε ξένα χωράφια λέγοντας "κύριε, ουχί καλόν σπέρμα έσπειρας εν τώ σώ αγρώ; πόθεν ούν έχει ζιζάνια;".

Λοιπόν, την παράταξή μου θέλετε και η παράταξη σας απαντά :

"... ού, μήποτε συλλέγοντες τα ζιζάνια εκριζώσητε άμα αυτοίς τον σίτον·
άφετε συναυξάνεσθαι αμφότερα μέχρι τού θερισμού, και εν καιρώ τού θερισμού ερώ τοίς θερισταίς· συλλέξατε πρώτον τα ζιζάνια και δήσατε αυτά εις δέσμας προς το κατακαύσαι αυτά, τον δε σίτον συναγάγετε εις την αποθήκην μου"

Μου είναι εντελώς αδιάφορο, αν παρόμοια επιχειρηματολογία θα χρησιμοποιούσαν παπικοί, προτεστάντες ή γενικότερα οι ανεπίγνωστοι σιωνιστές. Αλλά δεν νομίζω "ο εχθρός άνθρωπος" να έκανε αυτό το λάθος.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)