5/4/13

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Εις την ενθρόνισιν του Πάπα δεν ήτο παρούσα η Ορθόδοξος Εκκλησία

ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝΘΡΟΝΙΣΙΝ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΔΕΝ ΗΤΟ ΠΑΡΟΥΣΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Ἐπίκαιρον μήνυμα τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ
Το πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση, μοτ. Καθηγητο Α.Π.Θ.
ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ καί πρωτάκουστα, «αἰσχύνης γέμοντα», ἀπό ὀρθοδόξου πλευρᾶς εἶναι ὅσα ἐτελέσθησαν κατά τήν ἐνθρόνιση τοῦ νέου πάπα Φραγκίσκου Α’, προεξάρχοντος δυστυχῶς τοῦ οἰκουμενικοῦ πατριάρχου Βαρθολομαίου Α’, μετά τῆς συνοδείας ἐκπροσώπων τῶν αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. Ὄχι, δέν ἦταν ἐκεῖ παροῦσα ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία,
ἡ Ἐκκλησία τῶν μεγάλων ὁμολογητῶν τῆς πίστεως ἐναντίον τῆς αἱρέσεως τοῦ Παπισμοῦ: Τοῦ Μ. Φωτίου, τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, τοῦ Ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, τοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, τῶν ἐπί τοῦ λατινόφρονος πατριάρχου Ἰωάννου Βέκκου μαρτυρησάντων Ἁγιορειτῶν Πατέρων, τῶν ὁσιομαρτύρων τῆς ἹερᾶςΜονῆς Καντάρας τῆς Κύπρου, τῶν ἐν τοῖς χρόνοις ἡμῶν σφαγιασθέντων Σέρβων Ὀρθοδόξων ἀπό τούς «Καθολικούς» Οὐστάσι τῇ ὑποκινήσει τοῦ καρδιναλίου, καί τώρα «ἁγίου» τῶν Παπικῶν, Στέπινατς. Εἶναι δυνατόν οἱ σφαγιασθέντες «ὥσπερ ἄρνες» ἀπό τούς παπικούς νά ἔστειλαν ἐκπροσώπους, χαίροντες ἐπί τῇ ἐνθρονίσει τοῦ σφαγέως των; Εἶναι δυνατόν ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος πού προειδοποίησε τους Ἁγιορεῖτες Πατέρες ἐπί τῇ ἀφίξει τῶν παπικῶν και φιλοπαπικῶν ἐπί Βέκκου λέγοντας ὅτι «ρχονται ο χθροί το Υο μου», νά συμμετεῖχε ἐγκρίνοντας τήν ἐνθρόνιση τῶν ἐχθρῶν τοῦ Υἱοῦ Της, χωρίς μέχρι τώρα ἐπί χίλια ἔτη ἀπό τοῦ σχίσματος νά ὑπάρξη ἴχνος μετανοίας;
Δέν περιμένουμε καμμία θεολογική ἀπάντηση καί δικαιολογία τῶν λεχθέντων καί πραχθέντων ἀπό τούς μεγάλους θεολόγους τῆς Οἰκουμενιστικῆς ἀποστασίας, τόν ἕνα ἐκ τῶν ὁποίων, τόν μητροπολίτη Περγάμου Ἰωάννη (Ζηζιούλα), εἴδαμε στίς τηλεοπτικές καί διαδικτυακές εἰκόνες, δουλικώτερον ὅλων τῶν «Ὀρθοδόξων», νά ἐγγίζει σχεδόν μέ τά χείλη του τήν χεῖρα τοῦ πάπα. Μᾶς ἀρκεῖ ἡ πρός τους παπικούς διαβεβαίωση τοῦ ὄντως μεγάλου Θεολόγου τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, ὁ ὁποῖος στόν πρῶτο λόγο του ἐναντίον τῆς παπικῆς κακοδοξίας περί τῆς ἐκπορεύσεως τοῦ ἉγίουΠνεύματος «καί ἐκ τοῦ Υἱοῦ» (Filioque), καί στηριζόμενος στήν θεόσοφη διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, τούς ὁποίους ἀγνοοῦν καί περιφρονοῦν οἱ διάφορες παρασυναγωγές καί φατρίες τῶν μεταπατερικῶν κληρικῶν καί λαϊκῶν θεολόγων, λέγει ὅτι οὐδέποτε θά τούς δεχθοῦμε σέ κοινωνία τούς παπικούς, μέχρις ὅτου ἐξακολουθοῦν νά διατηροῦν τήν αἵρεση τοῦ Filioque· «Ἀλλ᾽ ἡμεῖς διδαχθέντες ὑπό τῆς θεοσοφίας τῶν Πατέρων αὐτοῦ (=τοῦ Διαβόλου) τά νοήματα μή ἀγνοεῖν, ἀφανῆ τήν ἀρχήν ὡς ἐπίπαν τοῖς πολλοῖς τυγχάνοντα, οδέποτ ν μς κοινωνούς δεξαίμεθα μέχρις ν καί κ το Υο τό Πνεμα λέγητε»[1]. Ποιούς νά πιστεύσουμε και νά ἀκολουθήσουμε; Τούς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι θεολογοντας καί ν συμφωνί πρός τό σύνολο τν γίων Πατέρων διαχρονικς ντας, φο τό γιο Πνεμα δεν εναι δυνατόν νά διαφωνε μέ τον αυτόν του, τούς πό κοιλίας και πό νθρωπίνων λογισμν καί πό φιλοσοφικς φετηρίας μετά πολλο παπικο τύφου καί οήσεως θολολογοντας, πως πραττε και ομανιστής ντίπαλος το γίου Γρηγορίου Παλαμ, δυτικός μοναχός Βαρλαάμ Καλαβρός; διάβασαν ποτέ ο ρχιποιμένες μας τά συγγράμματα τν γίων Πατέρων; Ποιούς κολουθον; Τά ργανα καί τούς ψιθύρους το Σαταν, ποος παρέσυρε σέ πλθος αρέσεων τήν πλήρη τύφου καί λαζονείας «κκλησία» τς Ρώμης; χι, ρθόδοξη κκλησία δεν ταν κε στήν νθρόνιση το πάπα, ποος διά τν αώνων εναι «πειθήνιο» ργανο το Σαταν, κατά τόν γιο Γρηγόριο Παλαμᾶ[2]. Αταπατνται σοι ποιμένες καί ρχιποιμένες νομίζουν τι κπροσωπον τήν κκλησία το Χριστο, ταν δέν κπροσωπον καί τίς λήθειες τς πίστεως. κκλησία πάρχει κε, πού πάρχει λήθεια. ταν δέν πάρχει λήθεια, κε δεν κπροσωπεται κκλησία. Ατά λέγει γιος Γρηγόριος Παλαμς ναιρώντας τίς φιλοβαρλααμικές θέσεις το πατριάρχου ντιοχείας γνατίου καί δι ατν τίς ταυτόσημες θέσεις καί το δικο του πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως καί οκουμενικο ωάννου Καλέκα, οἱ ὁποοι μέ τό κρος το πατριαρχικο ξιώματος προσπαθοσαν να μειώσουν τήν διδασκαλία καί τις πόψεις νός πλο ερομονάχου τότε, το γίου Γρηγορίου το Παλαμ, μέ συκοφαντίες καί διώξεις πού φθασαν μέχρι καί τήν φυλάκισή του πί τέσσερα τη (1343-1347) στίς φυλακές τν νακτόρων τς Κωνσταντινούπολης. Εναι καιρός πί τέλους νά φυπνισθον σοι φιονισμένοι πό πισκοποκεντρικές παποκεντρικές κκλησιολογικές θέσεις διστάζουν νά μιλήσουν και νά λέγξουν τίς καταστροφικές θέσεις τν κπροσώπων τς μεταπατερικς οκουμενιστικς αρέσεως τν καιρν μας, καί τό χειρότερο γκωμιάζουν καί παινον σους σέρνουν τήν κκλησία δουλικά και ξευτελιστικά στίς αλές το ρχιαιρεσιάρχου πάπα καί λλων ποικίλων αρετικν, πού τούς τιμον με μίτρες, ποιμαντορικές ράβδους και δισκοπότηρα, ναγνωρίζοντας τσι οσιαστικά τήν ερωσύνη τους και τό κρος τν μυστηρίων τους. Μαζί μέ τόν τότε ερομόναχο γιο Γρηγόριο Παλαμ, κφράζοντες και μες τήν γνώμη πολλν ερομονάχων, πρεσβυτέρων, διακόνων, μοναχν καί λαϊκν παναλαμβάνουμε σα επε γιος Γρηγόριος Παλαμς πευθυνόμενος πρός τόν πατριάρχη ντιοχείας καί δι ατο και πρός τόν οκουμενικό πατριάρχη, τόν τότε καί τόν τώρα: «Καί γάρ ο τς το Χριστο κκλησίας τς ληθείας εσί· καί ο μή τς ληθείας ντες, οδέ τς το Χριστοῦ Ἐκκλησίας  εσί· καί τοσοτο μλλον σον ν καί σφν ατν καταψεύδοιντο, ποιμένας καί ρχιποίμενας ερούς αυτούς καλοντες καί π λλήλων καλούμενοι· μηδέ γάρ προσώποις τόν Χριστιανισμόν, λλ ληθεί καί κριβεί πίστεως χαρακτηρίζεσθαι μεμυήμεθα»[3]. Μέ πλ λόγια: Στήν κκλησία το Χριστο νήκουν σοι κολουθον τήν λήθεια· σοι δέν κολουθον τήν λήθεια, ατοί δέν νήκουν στην κκλησία. Ατό σχύει πολύ περισσότερο γιά σους ξαπατον τους αυτούς των ατοαποκαλούμενοι καί λληλοαποκαλούμενοι ποιμένες καί εροί ρχιποιμένες. Γιατί χουμε διδαχθ τι Χριστιανισμός δέν δίνει σημασία στά πρόσωπα, λλά στήν λήθεια καί στήν κρίβεια τς πίστεως.
Ὅταν πρίν ἀπό μερικά ἔτη κυκλοφορήσαμε μέ πλῆθος ὑπογραφῶν, κληρικῶν καί λαϊκῶν, την γνωστή «μολογία πίστεως κατά το Οκουμενισμο», ἐνοχλήθηκαν πολλοί μεγαλόσχημοι προστάται καί προωθηταί τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, διότι, μεταξύ ἄλλων, γράφαμε ὅτι μέ ὅσα ἀντικανονικά και ἀντορθόδοξα γράφουν καί πράττουν οἱ Οἰκουμενισταί «θέτουν οσιαστικς αυτούς κτός κκλησίας». Μᾶς κατηγόρησαν ὅτι τούς «ξωεκκλησιάζουμε» καί ζήτησαν νά σκηθον διώξεις ναντίον μας. Δέν πρόσεξαν μως την διατύπωση· δέν τούς θέτουμε μες κτός τς κκλησίας· ο διοι θέτουν τούς αυτούς των κτός τς κκλησίας. Ατό δέν λέγει και γιος Γρηγόριος Παλαμς μέ το «ο μή τς ληθείας ντες οδέ τς το Χριστο κκλησίας εσί»; Σίγουρα θά ζητοσαν καί τήν τιμωρία το γίου Γρηγορίου Παλαμ, ν ζοσε σήμερα, πως τον τιμώρησαν λλωστε μέχρι και φυλακς ο λατινόφρονες τς ποχς του, χωρίς βέβαια νά κάμψουν τό μαρτυρικό καί μολογητικό του φρόνημα.
Ὁ πρόσφατος ἑορτασμός τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, ἐκτός τῶν ἡσυχαστικῶν και πνευματικῶν μηνυμάτων του, στέλνει καί ἕνα πολύ ἐπίκαιρο και ἀφυπνιστικό μήνυμα. Ἐκεῖνος ἐγκατέλειψε τίς ἡσυχαστικές του ἀναβάσεις καί τό ἀπερίσπαστο τῆς ἀσκήσεως καί τῆς θεωρίας τοῦ Θεοῦ καί ἐνεπλάκη στούς ἀγῶνες ἐναντίον τῶν αἱρέσεων τῆς Δύσεως καί τοῦ Βαρλαάμ, πρός χάριν τῆς σωτηρίας τῶν Ὀρθοδόξων. Ὅπως λέγει τό συναξάρι τῆς Β’ Κυριακῆς τῶν Νηστειῶν, ἐνῶ ἐκ χαρακτῆρος ἦταν ἤπιος καί εἰρηνικός, εἰς τήν ὑπεράσπιση τῶν τῆς πίστεως ἀποδείχθηκε μαχητικός καί ἀγωνιστικός, ὥστε κατόρθωσε νά ἐκδιώξει μακρυά ἀπό την Ἐκκλησία τούς αἱρετικούς: Ἦταν «μεθ περβολς προς καί ταπεινός, νθα μή περί Θεο καί θείων λόγος· ν γάρ τος τοιούτοις και πάνυ ν μαχητής... π ρχς μέχρι τέλους κατά παθν καί δαιμόνων θλητικς γωνισάμενος καί τς το Χριστο κκλησίας μακράν τούς αρετικούς λάσας καί την ρθόδοξον πίστιν λόγοις τε και συγγράμμασι διατρανώσας».
Αὐτό τό μαρτυρικό καί ὁμολογητικό φρόνημα πού χαρακτηρίζει την ζωή τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων πρέπει νά ἐνισχυθεῖ στις ἡμέρες μας μπροστά στήν θύελλα τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς ἀμετανοησίας τοῦ Παπισμοῦ, ὁ ὁποῖος δαιμονικά ἐπιβάλλει νά τόν προσκυνήσουν ὅλοι, ὅπως δυστυχῶς πολλάκις κατά τό παρελθόν καί ἐμφανέστατα τώρα πράττουν πολλοί δικοί μας ἱεράρχες και πρωθιεράρχες, πού προσπαθοῦν να μᾶς φοβερίσουν, νά μᾶς συκοφαντήσουν, νά μᾶς διώξουν, νά μᾶς φιμώσουν. Δέν φοβόμαστε ὅμως και ἐπαναλαμβάνουμε τούς λόγους τοῦ μεγάλου ὁμολογητοῦ τῆς Πίστεως Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τοῦ ὁποίου εὐχόμαστε, ἔστω καί κατά μέρος μικρό νά φανοῦμε μιμηταί: «λλ μες ρντες τήν κβασιν τς τν γίων κείνων ναστροφς, μιμησόμεθα, σύν Θε δ λόγος, τήν πομονήν, τ λπίδι χαίροντες, τ θλίψει πομένοντες. τω τοίνυν πειραστής, τω δήμιος, καιέσθω τό πρ, θηγέσθω τό ξίφος, ξυνέσθωσαν νυχες· κν πσα βάσανος π μέ κινται, δέξομαι σύν προθυμί, μεν τήν πληροφορίαν κίνητος ν ατ τ πνεύματι στηριζόμενος· τοσοτο μλλον χαιρήσω, καθ σον μλλον ποίσω. Και γάρ αξήσω μλλον μοί τό θειότατον δρον, σύζυγον χει τήν ναφαίρετον εφροσύνην, καί χωρητικώτερον σομαι σκεος το πνεύματος καί τήν πόστασιν ν μαυτσχήσω τν μακαρίων λπίδων, ρραβνος πιτυχών μφανέστερον. χω μαρτύρων νέφος, συνεπαρθήσομαι πρός τήν πηγγελμένην πάντησιν· χω δικαίων στφος, μεθ ν τς κρείττονος ναστάσεως τεύξομαι· τος μολογητας συνεκκλησιάσω· τ πανηγύρει τν πρωτοτόκων συναρίθμιος σομαι· γερν καί τιμν θανάτων μεθέξω. Καί τί μοι πρός τατα λοιδορίαι και συκοφαντίαι καί καταβοήσεις ατούτων, κν τι τούτων σχύσωσιν παχθέστερον βιαιότερον»[4];
________________________
ποσημειώσεις:
1. Λόγος πρτος, τι οχί καί κ το Υο, λλ κ μόνου το Πατρός κπορεύεται τό Πνεμα τό γιον, ν Π. ΧΡΗΣΤΟΥ, Γρηγορίου το Παλαμ, Συγγράμματα, Θεσσαλονίκη 1962, τόμ. 1, σελ. 26.
2. Ατόθι, σελ. 24.
3. ναίρεσις γράμματος γνατίου ντιοχείας, ν Π. ΧΡΗΣΤΟΥ, νθ᾽ ἀνωτ., Θεσσαλονίκη 1966, τόμ. 2, σελ. 627.
4. Πρός τόν τά θεα σοφόν ρσένιον μοναχόν τόν Στουδίτην, Ατόθι, τόμ. 2, σελ. 323-324.
Ορθόδοξος Τύπος, 5/4/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)