17/4/13

«Ἐμοῦ προσευχόμενου, σοῦ δὲ κοιμωμένου»

Πολλοί άνθρωποι, αν και δεν προσεύχονται ιδιαίτερα, αναγνωρίζουν όμως τη δύναμη και την άξια της προσευχής και σε πολύ δύσκολες στιγμές προστρέ­χουν στις εκκλησίες η στα μοναστήρια και παρακαλούν τους Ιερείς η τους μο­ναχούς νά προσευχηθούν γι' αυτούς. Δεν είναι άσχημο αυτό, αλλά μήπως η κίνηση αυτή σημαίνει πώς δεν θέλουν να αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη; Μή­πως δεν θέλουν να μπουν στον κόπο της προσευχής; (Γιατί πράγματι η προσευχή είναι κόπος.) "Αν όμως μας πονάει κάτι, εμείς είμαστε οι καταλληλό­τεροι νά προσευχηθούμε. Τότε η προσευχή μας αποκτάει μία ιδιαίτερη θέρ­μη και μπορεί να εισακουστεί από τον Θεό. Και βέβαια η προσευχή μας αυτή θα πρέπει να έχει αντίκρυσμα στη ζωή μας. Να συνδυάζεται με εντονότερο πνευματικό αγώνα.
Κάποιος πατέρας προσευχή σου τον π. Παΐσιο. Με πολύ πόνο του είπε:
Γέροντα, προσευχήσου, κάνε κάτι. Το παιδί μου είναι βαριά άρρωστο. Ο Γέροντας απάντησε:


Εγώ θα κάνω κάτι, αλλά εσύ τι θα κάνεις; Κάτι θα πρέπει να κάνεις.

-Τι να κάνω, Γέροντα; Πέστε μου, ό,τι μου πείτε θα κάνω.

"Ε, να κάνεις κάποιον αγώνα, κόψε 'ένα πάθος σου Καπνίζεις;

-Ναι, Γέροντα.

Τότε για την υγεία του παιδιού σου κόψε το τσιγάρο.

Ο άνθρωπος έβγαλε αμέσως το πακέτο με τα τσιγάρα και τα άφησε εκεί λέγοντας:

— Για την υγεία του παιδιού μου, απ΄ αυτή τη στιγμή κόβω το τσιγά­ρο!

Πράγματι το παιδί θεραπεύτηκε.

'Άλλη μία φορά συνέβη παρόμοιο περιστατικό με διαφορετική κατάλη­ξη. Πάλι 'ένας πατέρας παρακάλεσε τον Γέροντα για το άρρωστο παιδί του. Ο Γέροντας του απάντησε με τα ίδια λόγια.

Έγώ θά κάνω κάτι, εσύ τι θά κάνεις;

Ό,τι μου πείς, Γέροντα! Για την υγεία του παιδιού μου, κι αν μου πεις να πέσω από τον έκτο όροφο της πολυκατοικίας πού μένω, θα το κάνω.

"Ε, καλά, απάντησε ο Γέροντας, από τον έκτο όροφο μην πέσεις. Κό­ψε ένα πάθος σου. Αν καπνίζεις, κόψε το τσιγάρο.

Ο πατέρας δεν συμφώνησε.

Γέροντα, απ΄ τον έκτο όροφο πέφτω, αλλά το τσιγάρο δεν μπορώ να τό κόψω!

Και δυστυχώς το παιδί του δεν θεραπεύτηκε. Ο πατέρας δεν θέλησε να συμβάλει στην προσπάθεια και στην προσευχή του Γέροντα.

Επίσης παρακάλεσε κάποιος χριστιανός τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο;

- Γέροντα, προσευχηθείτε για μένα.

Ο π. Επιφάνιος του απάντησε πολύ σοφά:

-Παιδί μου, εμού προσευχόμενου, σου δε κοιμωμένου, ουδέν γίνεται.
(Από το βιβλίο «Υπεύθυνοι για όλα» του π.Νεκταρίου Αντωνοπούλου)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)