30/4/13

Οδός ιερέως Αντωνίου Αλεβιζοπούλου

Ἡ ὁδός Πλαστήρα μετονομάσθη σέ ἱερέως Ἀντωνίου Ἀλεβιζοπούλου
Γράφει  π. Σταῦρος Τρικαλιώτης,
ὑπεύθυνος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ῾Αγίων Ἀναργύρων Πευκακίων Ἁγ. Παρασκευῆς καί Πρόεδρος τῆς Διαχειστικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ ὡς ἄνω ῾Ιεροῦ Ναοῦ
Μέ ὁμόφωνη ἀπόφαση τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου Ἁγίας Παρασκευῆς μετονομάσθη σήμερα Μεγάλη Δευτέρα 29 ᾽Απριλίου 2013 ἡ ὁδός Πλαστήρα (στό τμῆμα της πού καταλαμβάνει ὁ πεζόδρομος δίπλα στήν Ἐκκλησία τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων στά Πευκάκια Ἀγίας Παρασκευῆς) σέ ἱερέως Ἀντωνίου Ἀλεβιζοπούλου.
Μέ τή σημερινή του ἀπόφαση τό Δημοτικό συμβούλιο τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς ἱκανοποιεῖ ἕνα πάγιο αἴτημα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίων Ἀναργύρων, τοῦ Συλλόγου Ἀνεγέρσεως Ἁγίων Ἀναργύρων Πευκακίων, τοῦ τοπικοῦ Συλλόγου Πευκακίων «῾Η Ἀναγέννηση», ἀλλά καί κατοίκων τόσο τῆς περιοχῆς Πευκακίων, ὅσο καί τῆς εὐρύτερης περιοχῆς τῆς πόλεως τῆς Ἀγίας Παρασκευῆς.

Μετατίθενται οι μεταθέσεις για τέλος Μαΐου, ίσως και αργότερα

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του αιρετού του ΚΥΣΠΕ Δημήτρη Μπράτη ο οποίος μεταφέρει πληροφορίες από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας, οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. μετατίθενται για το τέλος Μαΐου του 2013. Προφανώς το ίδιο θα ισχύσει και για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Είναι ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο θα προχωρήσει στις μεταθέσεις εκπαιδευτικών αφού υπολογίσει τα κενά με βάση το νέο ωράριο των καθηγητών. Άλλωστε σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνόδευε το πολυνομοσχέδιο με το οποίο αυξήθηκε το ωράριο των εκπαιδευτικών,

Συναντήσεις της ΠΕΘ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2105224180-FAX. 2105224420
Iστοχώρος: www.petheol.gr
e-mail: panenthe@otenet.gr - enosis@petheol.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Στα πλαίσια της προσπάθειάς μας για στήριξη των απόψεων της ΠΕΘ και προώθηση των αιτημάτων των θεολόγων της χώρας, το Δ.Σ. είχε διατυπώσει προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού το αίτημα μιάς συνάντησης με τον κ. Υπουργό και στελέχη του Γραφείου του.

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος, Η Οσία Κασιανή η Υμνογράφος

Εν Πειραιεί 30-4-2013
Η ΟΣΙΑ ΚΑΣΙΑΝΗ Η ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΣ
Γράφει ο Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος 
 εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς
Πολλά και ποικίλα τα ονόματα, με τα οποία αναφέρεται η οσία Κασιανή στα χειρόγραφα. Κασιανή και Κασσιανή, Κασία και Κασσία, Εικασία και Ικασία. Στους βυζαντινούς χρονογράφους αναφέρεται ως Εικασία[1], ως Ικασία[2] και ως Κασία[3]. Γι’ αυτό, το σωστό είναι να γράφεται με ένα σίγμα. Σε χειρόγραφα εκκλησιαστικών ύμνων, αργότερα, και σε ποιητικές ανθολογίες, που περιλαμβάνουν και δικά της έργα, η ποιήτρια αναφέρεται και ως Κασσία, Κασία, Κασιανή, Κασσιανή, Εικασία, Ικασία, ακόμη και Ταϊσία. Το έτος γεννήσεως και θανάτου, η οικογένεια και ο τόπος καταγωγής της είναι άγνωστα.
Οσία Κασιανή και βασιλεύς Θεόφιλος
Η ιστορία την συνδέει με τον βασιλέα Θεόφιλο (829-842).

Κωνσταντίνος Χολέβας, Η σταυροαναστάσιμη πορεία του Ελληνισμού της Δωδεκανήσου

Η ΣΤΑΥΡΟΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
Η Μεγάλη Εβδομάδα φέρνει ακόμη περισσότερο στον νου μας  τη σύνδεση του Ελληνισμού με την Ορθόδοξη Εκκλησία και Παράδοση. Η ψυχή του Έλληνα, ο πολιτισμός μας, η γλώσσα μας, η εθνική μας ταυτότητα, όλα είναι ζυμωμένα με την Ορθοδοξία. Αλλά και η ιστορική μας πορεία είναι Σταυροαναστάσιμη. Το Γένος των Ορθοδόξων Ελλήνων σταυρώνεται κατά καιρούς και τελικά κατορθώνει να αναστηθεί, να ορθοποδήσει, να απελευθερωθεί από δεινά, εισβολές και περιπέτειες.

Θεολόγοι: Κενά, υπεραριθμίες, υποχρεωτικές μεταθέσεις και αποσπάσεις σε φορείς

Η δημοσίευση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών που προώθησε ήδη το Υπουργείο Παιδείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας για επεξεργασία δημιουργεί μεγάλη ανησυχία αλλά και πολλές σκέψεις στους Θεολόγους, όπως και στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων. Μία αριθμητική παρουσίαση κάποιων δεδομένων θα καταδείξει ότι οι υποχρεωτικές μετακινήσεις δεν αποτελούν τη μοναδική λύση για την κάλυψη των κενών  Θεολόγων στα σχολεία.
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ ΘΕΟΛΟΓΟΙ – ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Οι υπηρετούντες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Θεολόγοι είναι περίπου 3600. Κατά το τρέχον σχολικό έτος δεν έγινε κανένας μόνιμος διορισμός Θεολόγου και προσελήφθησαν μόνο 11 αναπληρωτές Θεολόγοι. Η αύξηση του ωραρίου σε συνδυασμό με την όλη τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι για την επόμενη σχολική χρονιά προγραμματίζονται μηδενικοί διορισμοί μονίμων Θεολόγων και μηδενικές ή μονοψήφιες προσλήψεις αναπληρωτών Θεολόγων.

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, "…Και υμάς διώξουσι"

"…Και υμάς διώξουσι"
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί βιώνουν φέτος το Πάθος και την Ανάσταση του Σωτήρα των ανθρώπων Ιησού Χριστού, την ώρα που στη σπαρασσόμενη  Συρία ο Μητροπολίτης Χαλεπίου  κ. Παύλος κι ένας ακόμη Επίσκοπος έπεσαν θύματα απαγωγής από μασκοφόρους ισλαμιστές αντάρτες και παραμένουν σε ομηρία.  Έως τώρα δεν υπάρχει κάτι νεότερο για την τύχη τους κι αν ζουν ή τους εκτέλεσαν οι απαγωγείς τους. Την περασμένη Παρασκευή προς το Σάββατο 27 Απριλίου τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ναό του Χαλεπίου ολονυχτία κατά την οποία ιδιαίτερες ήσαν οι δεήσεις των πιστών, που είχαν πλημμυρίσει το ναό, υπέρ της απελευθέρωσης των δύο Χριστιανών κληρικών.

29/4/13

'Αγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, Η παραβολή των δέκα παρθένων δεικνύει ότι δεν ωφελούμεθα από την καθαρότητα του σώματος, εάν δεν συνυπάρχουν και οι υπόλοιπες αρετές

Αδελφοί και πατέρες. Είναι καλόν πράγμα η μετάνοια και η ωφέλεια που προέρχεται από αυτήν. Αυτό γνωρίζοντας και ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ο Θεός μας, ο οποίος όλα τα γνωρίζει εκ των προτέρων, είπε: «Μετανοείτε, ήγγικε γαρ η Βασιλεία των Ουρανών». Θέλετε δε να μάθετε ότι χωρίς μετάνοια, και μάλιστα μετάνοιαν από το βάθος της ψυχής και τοιαύτην όπως ο Λόγος την ζητεί από εμάς, είναι αδύνατον να σωθούμε;

Ανοίγει ο δρόμος για την αξιολόγηση υπαλλήλων υπουργείων, ένστολων και εκπαιδευτικών

Πράσινο φως για την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων βάσει των οποίων θα επικυρώνονται τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων θα δοθεί με νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί εντός των ημερών – πιθανά και την Τρίτη – από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Με το νομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος για την αξιολόγηση του προσωπικού που απασχολείται στα υπουργεία συμπεριλαμβανομένων των ένστολων και των εκπαιδευτικών.

Συνεδρίασε στο Υπουργείο Παιδείας η Επιτροπή για την μελέτη και επίλυση θεμάτων που απασχολούν την Εκκλησία της Ελλάδος

Συνεδρίασε την Παρασκευή στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Επιτροπή για την μελέτη και επίλυση θεμάτων που απασχολούν την Εκκλησία της Ελλάδος.
Μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής ο Μητροπολίτης Φιλίππων κ. Προκόπιος δήλωσε αποκλειστικά στον 89,5 "είναι πολύ σημαντικό ότι υπάρχει επικοινωνία με τον αρμόδιο υπουργό και την Ελληνική Πολιτεία για θέματα που προκαλούν το κοινό ενδιαφέρον και απασχολούν την Εκκλησία με σκοπό να προλαμβάνονται ρυθμίσεις που οδηγούν σε δυσλειτουργίες και να τακτοποιούνται όλες οι εκκρεμότητες προς το συμφέρον της Ορθόδοξης Εκκλησίας και της Ελληνικής Πολιτείας.

Μητροπολίτης Αιτωλίας Κοσμάς: «Οφείλουμε να ευγνωμονούμε τους συνανθρώπους μας»

Εν Ιερά Πόλει Μεσολογγίου, τη 29η Απριλίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μητροπολίτης Αιτωλίας Κοσμάς: «Οφείλουμε να ευγνωμονούμε τους συνανθρώπους μας»
Εγκάρδια και συγκινητική είναι η συμπαράσταση των χριστιανών στο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, τόσο στα συσσίτια, όσο και στα κοινωνικά παντοπωλεία, που έχουν ως σκοπό να ανακουφίσουν τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων.

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, μπροστά σε αυτή την εμπιστοσύνη των ανθρώπων στην τοπική μας Εκκλησία θέλησε να επικοινωνήσει με τους πιστούς και να εκφράσει τις ευχαριστίες του και την ευγνωμοσύνη του για την ανταπόκρισή τους.
Με το εγκύκλιο σημείωμα που απέστειλε και θα αναγνωσθεί στους Ιερούς Ναούς το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης εκφράζει τις ευχαριστίες του και τονίζει ότι η τοπική μας Εκκλησία θα παραμείνει κοντά στον πονεμένο άνθρωπο και θα τον στηρίζει στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Ολόκληρο το κείμενο της Εγκυκλίου είναι το εξής:

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, Απάντηση στις συκοφαντίες της "Χρυσής Αυγής"

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 29ῃ Ἀπριλίου 2013
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΗΣ «ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ»!
Διακονῶν τόν λαό τοῦ Θεοῦ εἶμαι ὑποχρεωμένος νά τόν προστατεύω ἀπό τήν παραχάραξη τῆς ἀλήθειας καί ἀπό τήν κίβδηλη πραγματικότητα. Αὐτό εἶναι τό χρέος κάθε Ὀρθοδόξου Ἱεράρχη. Γι’ αὐτό τό λόγο ὀφείλω νά ἀπαντήσω στίς συκοφαντίες πού ἐκτοξεύθησαν ἀπό τόν Γεν. Γραμματέα τοῦ κόμματος Λαϊκός Συναγερμός «Χρυσή Αὐγή» κ. Νίκο Μιχαλολιάκο στόν τηλεοπτικό σταθμό Kontra καί ἀπό τόν Βουλευτή Ἐπικρατείας κ. Χρῆστο Παππᾶ στό ἱστολόγιό του,

Οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας στο βιβλίο Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου

Η α΄ υποενότητα της 10ης διδακτικής ενότητας του βιβλίου Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου "Ορθόδοξη Πίστη και Ζωή" αναφέρεται στη Μεγάλη Εβδομάδα. Μεταφέρουμε παρακάτω την υποενότητα αυτή:
Οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας
Η εβδομάδα πριν από το Πάσχα ονομάζεται Μεγάλη και πραγματικά είναι. Από την Κυριακή των Βαΐων και κάθε βράδυ ψάλλεται στις εκκλησίες ο Όρθρος της επόμενης ημέρας, για να μπορούν όλοι να ζήσουν τα δραματικά γεγονότα των Παθών του Κυρίου. Αλλά ας δούμε τις ημέρες με τη σειρά.
Τη Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα: η ζωή του πάγκαλου (πανέμορφου στο σώμα και στην ψυχή) Ιωσήφ και το περιστατικό με την άκαρπη συκιά (Ματθ. 21,18-22). Ο Ιωσήφ προεικονίζει το Χριστό και η συκιά συμβολίζει τη συναγωγή των Εβραίων, που ήταν άκαρπη από καλά έργα...

Έρχονται συγχωνεύσεις σχολείων

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας (29/4/2013) ο καθ΄ύλην αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου μελετά τις εισηγήσεις που του έχουν αποστείλει οι περιφερειακοί διευθυντές σχετικά με τη συγχώνευση σχολικών μονάδων, προκειμένου να προχωρήσει στην έκδοση υπουργικής απόφασης το αργότερο μέχρι 15 Μαΐου. Οι εισηγήσεις αφορούν στη συγχώνευση 200 περίπου δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στην περιφέρεια.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Κυριακή των των Βαΐων - Περί Θείας Ευχαριστίας, του Διδασκάλου Ηλία Μηνιάτη


Ι. Ν. Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης. Κυριακή 28-4-2013
πηγή: Ι.Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου και simeronwordpress

28/4/13

Κωνσταντίνος Χολέβας, Η αραβική άνοιξη, χειμώνας της Ορθοδοξίας;

Η ΑΡΑΒΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ, ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ;
Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
Καθώς γράφω ακούω τις αντιφατικές πληροφορίες για την τύχη του Ελληνορθοδόξου Μητροπολίτου Χαλεπίου Παύλου, διότι δεν έχει επιβεβαιωθεί η απελευθέρωσή του. Θυμούμαι ότι κατά την πρώτη μου επίσκεψη στη Συρία το 1981 ο ξεναγός του Εθνικού Μουσείου της Δαμασκού μού έδειξε την ειδική αίθουσα Μεγάλου Αλεξάνδρου και την αίθουσα με τα βυζαντινά νομίσματα.

187η Επέτειος της Εξόδου του Μεσολογγίου

Εν Ιερά Πόλει Μεσολογγίου, τη 27η Απριλίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
187η Επέτειος της Εξόδου του Μεσολογγίου
Με ξεχωριστή λαμπρότητα η Ιερά Πόλις του Μεσολογγίου τιμά την Επέτειο της Εξόδου της Φρουράς των Ελευθέρων Πολιορκημένων το Σάββατο του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαΐων.
Στην φετινή 187η Επέτειο συμμετέχουν – προσκεκλημένοι του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Κοσμά – οι Μητροπολίτες Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας.
Σήμερα, Σάββατο του Λαζάρου, με λιτανευτική πομπή έγινε η μεταφορά της Εικόνας της Εξόδου και του Σταυρού Ευλογίας του Επισκόπου Ρωγών Ιωσήφ από το Μουσείο Ιστορίας και Τέχνης στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος, με την συμμετοχή του Μητροπολίτου μας κ. Κοσμά και των αρχών της Ιεράς Πόλεως.
Στη συνέχεια στον τάφο που Επισκόπου Ρωγών Ιωσήφ, που βρίσκεται πλησίον του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Κοσμά και κατέθεσαν στεφάνια οι αρχές της περιοχής.

27/4/13

Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος, Ο Κύριος εγγύς και η καθημερινή είσοδός μας στα Ιεροσόλυμα

Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής των Βαΐων
(Φιλιππησίους Δ΄ 4-9)
Γράφει ο Αρχ. Ιωήλ Κωνστάνταρος,
Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Δρ. Πωγ. Κονίτσης
e-mail: ioil.konitsa@gmail.com
Κυριακή των Βαίων! Η ημέρα που ο Κύριός μας Ιησούς έκανε την θριαμβευτική του είσοδο στα Ιεροσόλυμα. Η ημέρα που συγκινεί τον κάθε πιστό Χριστιανό, διότι αρχίζει η Μεγάλη Εβδομάδα των Αχράντων Παθών, αλλά και που συγκλονίζει κάθε Ρωμιό, αφού για το Έθνος μας, η ημέρα αυτή είναι ταυτισμένη με την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου!
Πώς αλήθεια να μη συγκινείται κανείς όταν σκέπτεται ότι οι Έλληνες Ορθόδοξοι πρόγονοί μας, προτίμησαν την έξοδο, παρά το συμβιβασμό, που στην εποχή μας προβάλλεται ως «συνετή λύση», γνωρίζοντας ότι για πολλούς, αυτό θα εσήμαινε τον βέβαιο θάνατο, όπως και έγινε. Τον θάνατο όμως που οδηγεί στην λύτρωση και στην ζωή. Και πράγματι, όσοι έπεσαν, πέρασαν στην θριαμβεύουσα εν ουρανοίς Εκκλησία, για να εορτάζουν το αιώνιο Πάσχα με το «ως εσφαγμένον αρνίον»! (Αποκάλ. Ε΄6).

Ποιοι εκπαιδευτικοί και με ποια κριτήρια κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης

Το σχέδιο του Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών που δημοσίευσε το ΕΘΝΟΣ αναφέρει τις κατηγορίες εκπαιδευτικών που κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων και τα κριτήρια κατάταξης, τα οποία αναλύουμε περισσότερο στο ιστολόγιό μας.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ
1. Οι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν

Ποιοι εκπαιδευτικοί δεν κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων

Το σχέδιο του Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών που δημοσίευσε το ΕΘΝΟΣ αναφέρει και τις κατηγορίες εκπαιδευτικών που εξαιρούνται από τους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων. Το δημοσίευμα αναφέρει: «Στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, δεν κατατάσσονται:
α) οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις προβλέψεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (σοβαρά ασθενείς, πολύτεκνοι κ.ά.) και

Η Μαρία Ρεπούση για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

Η Υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας και Έρευνας της ΔΗΜΑΡ βουλευτής Μαρία Ρεπούση με ένα tweet παρεμβαίνει στο ζήτημα της αύξησης του ωραρίου των καθηγητών. Γράφει: "Πρώτα να επιστρέψουν όλοι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από τα γραφεία στα σχολεία και μετά ν' αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών".

Δύο ώρες η αύξηση του ωραρίου και για τους καθηγητές με υπηρεσία άνω των 20 ετών

Λύση δόθηκε στη Σύγχυση με το ωράριο των εκπαιδευτικών με υπηρεσία άνω των 20 ετών, καθώς μετά από παρέμβαση του ΠΑΣΟΚ στη σχετική ρύθμιση θα προστεθεί το εδάφιο ότι «Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 48 ν. 2413/1996 διατηρείται σε ισχύ». Η διάταξη αυτή καθιερώνει μείωση δύο ωρών για όσους συμπληρώνουν εικοσαετή υπηρεσία. Έτσι όλοι οι καθηγητές θα έχουν δύο ώρες αύξηση ωραρίου από το Σεπτέμβριο. Οι καθηγητές με υπηρεσία άνω των είκοσι ετών θα έχουν ωράριο 18 ωρών αντί 16 που είχαν μέχρι σήμερα.

«Βάσεις του ορθόδοξου πολιτισμού» το μάθημα που διδάσκεται στην περιφέρεια του Ροστόφ στη Ρωσία

Ο κύκλος μαθημάτων «Βάσεις του ορθόδοξου πολιτισμού» παραδίδεται σήμερα σχεδόν σε 94% των σχολείων μέσης εκπαίδευσης της περιφέρειας του Ροστόφ, δήλωσε σε δημοσιογράφους ο αντινομάρχης Ίγκορ Γκουσκόφ.
Το 2004 στην περιφέρεια ξεκίνησε πιλοτικό πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου σε 33 σχολεία εφαρμόστηκε προαιρετικός κύκλος μαθημάτων «Βάσεις ορθόδοξου πολιτισμού». Το 2012 το Υπουργείο Παιδείας και Επιστήμης της Ρωσίας συνέστησε σε όλα τα σχολεία της χώρας να εισαγάγει στον κύκλο μαθημάτων της τέταρτης τάξης το μάθημα «Βάσεις των θρησκευτικών πολιτισμών και της κοσμικής ηθικής».

Με την αύξηση του ωραρίου εξασφαλίζεται η κάλυψη των διδακτικών αναγκών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναφέρει σχετική Έκθεση

Μαζί με το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει την ρύθμιση της αύξησης του ωραρίου των καθηγητών κατατέθηκε και «Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων». Στην Έκθεση αυτή και για την ρύθμιση που αφορά στο ωράριο των εκπαιδευτικών σημειώνεται:
Υποπαρ.Θ2: Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις έχουν σκοπό την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ερευνητική Εργασία: "Μονή Γηρομερίου: Από το χθες στο σήμερα"

Ομάδα μαθητών της Α΄ Λυκείου Φιλιατών Θεσπρωτίας ασχολήθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας με το θέμα: "Μονή Γηρομερίου: Από το χθες στο σήμερα". Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που συγκέντρωσαν και δημιούργησαν οι μαθητές αναρτήθηκε σε ιστολόγιο που έφτιαξαν ειδικά για το σκοπό αυτό. Στο ιστολόγιο αυτό μπορείτε να βρείτε ιστορικά στοιχεία της Μονής Γηρομερίου, φωτογραφίες και ζωγραφιές της Μονής, παιχνίδια με ερωτήσεις που σχετίζονται με τη Μονή αλλά και τρία βίντεο που οι μαθητές τράβηξαν κατά την επισκεψή τους στο Γηρομέρι. Στα βίντεο μπορεί κανείς να δει: α) Αναλυτική περιγραφή του ιστορικού της Μονής Γηρομερίου, β) Τον τόπο άσκησης του ιδρυτή της Μονής Οσίου Νείλου και γ) Μία συνέντευξη μαθητών με τον ηγούμενο της Μονής Αρχιμανδρίτη Μεθόδιο για ζητήματα της μοναχικής και πνευματικής ζωής αλλά και άλλα ζητήματα που αφορούν τη ζωή των νέων.
Επισκεφθείτε το ιστολόγιο στη διεύθυνση

26/4/13

Η αύξηση του ωραρίου λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό των κενών, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τυχόν υπεραριθμίες

Το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει σχετική υποπαράγραφο (Θ.2) για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών συνοδεύεται και από Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή μαζί με τις Διατάξεις του νομοσχεδίου. Στην 20η σελίδα της Έκθεσης αυτής σημειώνεται: «Αυξάνονται, κατά δύο (2), οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και διεξαγωγής πρακτικών ασκήσεων, για το εκπαιδευτικό προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το σχολικό έτος 2013-2014.
Οι ανωτέρω τροποποιήσεις λαμβάνονται υπόψη

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος Οι αδελφές του Λαζάρου, Μάρθα και Μαρία, στα Ευαγγέλια

ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΜΑΡΘΑ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ ΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Γράφει ο Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος,
εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς
Τη Δ’ του μηνός Ιουνίου, Μνήμη των Αγίων και Δικαίων Γυναικών και Μυροφόρων Μάρθας και Μαρίας, αδελφών του τετραημέρου φίλου του Χριστού Αγίου Λαζάρου.
Στίχοι: Εκ Βηθανίας τας αδελφάς Λαζάρου,  Σώζειν δύνασθαι και νεκράς πιστευτέον
Τετάρτη Μάρθα ηδέ Μαρίη έβησαν πόλω λαμπρώ.
Ταις αυτών πρεσβείαις, Χριστέ ο Θεός, ελέησον και σώσον ημάς.
Ο Χριστός τίμησε ιδιαιτέρως τις γυναίκες, το γυναικείο φύλο.

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Ο κλυδωνισμός της Εκκλησίας

Ο ΚΛΥΔΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ μας τή μεγαλύτερη ἀναταραχή στήν Ἐκκλησία δέν τήν προκαλοῦν ἐξωτερικοί παράγοντες, ὅπως γιά παράδειγμα τά ἀριστερά κόμματα, οἱ ἄθεοι διανοούμενοι καί τά ὄργανα τοῦ ἀντιχρίστου. Ὅλους αὐτούς ἡ πολύπειρη Ἐκκλησία μπορεῖ καί τούς ἀντιμετωπίζει ἀποτελεσματικά καί ματαιώνει τά εἰς βάρος της φανερά ἤ ὑποχθόνια σχέδιά τους. Ἡ πηγή τῆς ἀναταραχῆς, δυστυχῶς, βρίσκεται ἐντός τῆς Ἐκκλησίας. Εἶναι οἱ οἰκουμενιστές, οἱ χωρίς Θεό θεολόγοι, οἱ ἀνάξιοι κληρικοί καί ἡ ὑπνώττουσα Διοίκησή της.

Ἀρχιμανδρίτου Ἀρσενίου Κατερέλου, Σύγχρονα Πνευματικά θέματα

Σύγχρονα Πνευματικά θέματα[1]
Ἀρχιμανδρίτου Ἀρσενίου Κατερέλου
1. Κάρτα πολίτη – Χάραγμα
2. Μετανάστευσις
3. Μεταμοσχεύσεις-Ἐγκεφαλικός Θάνατος
4. Μεταπατερική αἵρεσις
Σεβαστοί μου Πατέρες καί ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
Ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ σήμερα, πού τιμᾶμε τούς τοπικούς Ἁγίους μας, νά κάνουμε κάποιες νήξεις, σέ ὡρισμένα σύγχρονα πνευματικά θέματα.
Καί εὐθύς ἀμέσως ἀναφερόμεθα στήν ἠλεκτρονική κάρτα, ἤ μᾶλλον στήν ἠλεκτρονική φάκα, πού δέν εἶναι κάρτα χρήσιμη τοῦ πολίτη· εἶναι κάρτα τοῦ κράτους θύτη γιά τόν ἀνυποψίαστο θῦμα-πολίτη. Ἡ κάρτα αὐτή, πρέπει νά μήν ἐπιτρέψουμε νά κυκλοφορήση, νά μή νομιμοποιηθῆ. Καί δέν πρέπει νά περάση, πρωτίστως γιά λόγους πνευματικούς καί κατόπιν γιά ὅλες τίς ὑπόλοιπες παρενέργειες.
Γιά τήν νομιμοποίηση, φυσικά θά εὐθυνόμαστε καί ἐμεῖς, ὅπως εὐθυνόμαστε καί γιά τόσα ἄλλα.

Χαράλαμπος Άνδραλης, Ισλαμικό τέμενος: Το τελειωτικό χτύπημα

ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΤΕΜΕΝΟΣ: ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ
Γράφει ο Χαράλαμπος Άνδραλης, Νομικός
Σαν να μην έφταναν τόσα και τόσα που υποφέρει ο Ελληνικός Λαός, οι εξαντλητικοί φόροι, η συστηματική εκτόπιση των πολυτέκνων, το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων, οι απολύσεις κλπ, έρχεται να ολοκληρώσει, το χτίσιμο του τεμένους στο Βοτανικό, το παζλ της τρομοκρατίας που επιβάλλεται στον δύσμοιρο Νεοέλληνα.
ΟΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ
Κι ενώ η κοινή γνώμη, κατευθυνόμενη από τα έμμισθα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, εξεγειρόταν κατά της δήθεν δωρεάς από το Κράτος της λίμνης Βιστωνίδας στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου (η λίμνη ανήκε στη μονή πριν καν ιδρυθεί το Ελληνικό Κράτος),

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Ο Θεοτοκόφιλος Ισίδωρος Θεσσαλονίκης ο Γλαβάς


Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 21 Απριλίου 2013
πηγή: Ι.Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου και simeronwordpress

Ηρακλής Ρεράκης, «Παιδεία και γλώσσα από τα μέσα του 18ου ως τις αρχές του 2ου αιώνα»


Η ομιλία του κ. Ηρακλή Ρεράκη, Καθηγητή Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής και Διευθυντή του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., με θέμα: «Παιδεία και γλώσσα από τα μέσα του 18ου ως τις αρχές του 2ου αιώνα», η οποία έγινε στην διήμερη εκδήλωση με θέμα "Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΧΘΕΣ, ΣΗΜΕΡΑ, ΑΥΡΙΟ", που πραγματοποιήθηκε στην Ακαδημία Αθηνών από τις 8 ως τις 10 Μαρτίου 2013, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Καρόλου Παπούλια.

Σύγχυση με το ωράριο των εκπαιδευτικών με υπηρεσία άνω των 20 ετών

Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και στο οποίο περιλαμβάνεται ειδική υποπαράγραφος με την οποία ρυθμίζεται η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών αναφέρεται κατά λέξη: «Εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των κλάδων της κατηγορίας ΠΕ ώρες 23 αν έχουν έως έξι έτη υπηρεσίας, ώρες 21 αν έχουν από έξι μέχρι δώδεκα έτη υπηρεσίας και ώρες 20 αν έχουν πάνω από δώδεκα έτη υπηρεσίας».
Σήμερα όμως, και πριν ακόμη κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα σχολεία εγκύκλιο με θέμα «Καταχώριση ωραρίου εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Ρεπορτάζ της ΝΕΤ για αύξηση ωραρίου, υποχρεωτικές μετακινήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων


Μεσημεριανό Δελτίο Ειδήσεων ΝΕΤ- 26/4/2013

Κατατέθηκε στη Βουλή το Σχέδιο νόμου που προβλέπει και την αύξηση του ωραρίου των καθηγητών

Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο που περιέχει την τροπολογία για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Δείτε όλες τις Διατάξεις του πολυνομοσχεδίου ΕΔΩ. Η Υποπαράγραφος Θ.2. που περιέχει Ρυθμίσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αναφέρει αναλυτικά το πώς αυξάνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών. Να σημειωθεί ότι στο σχέδιο νόμου όπως κατατέθηκε δεν προβλέπεται ωράριο μικρότερο των 20 ωρών ούτε και για τους παλαιούς (με περισσότερα από 20 χρόνια υπηρεσίας) εκπαιδευτικούς.
Δείτε την σχετική υποπαράγραφο του νομοσχεδίου:

Αυτοματοποιημένη η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ιστολογίου μας σήμερα, τελευταία μέρα λειτουργίας των σχολείων πριν τις διακοπές για τη γιορτή του Πάσχα, πολλά σχολεία, ακολουθώντας τα υποδεικνυόμενα σε σχετική εγκύκλιο, προχώρησαν σε επαλήθευση του διδακτικού ωραρίου των οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών σε ειδικές φόρμες που υπήρχαν σε ειδική για το σκοπό αυτό ιστοσελίδα. Οι φόρμες περιλάμβαναν τα ονόματα των οργανικά ανηκόντων στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικών, το διδακτικό τους ωράριο κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 και το ωράριο τους κατά το επόμενο σχολικό έτος 2013-2014, το οποίο αυτομάτως προσαρμοζόταν σε δύο ώρες περισσότερο από το φετινό. Για παράδειγμα σε εκπαιδευτικό που για το σχολικό έτος 2012-2013 το ωράριο ήταν 19 ώρες, στη διπλανή φόρμα για το έτος 2013-2014 εμφανιζόταν αυτόματα 21 ώρες.

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης σε Μειονοτικά Σχολεία



Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας οι Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης σε Μειονοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2013-2014.
Δείτε τα ονόματα όσων μετατίθενται:

Υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών - Τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ
Υποχρεωτικές μεταθέσεις για εκπαιδευτικούς
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τελική θεώρηση βρίσκεται το διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις δασκάλων και καθηγητών. Η λειτουργία των σχολείων εξασφαλίζεται με μετακινήσεις από τις σημερινές υπηρεσιακές θέσεις λόγω των μηδενικών προσλήψεων.
Σε υποχρεωτικές μεταθέσεις θα υποβάλλονται από τη νέα σχολική χρονιά δάσκαλοι και καθηγητές που θεωρούνται υπεράριθμοι και δεν συμπληρώνουν το 75% του υποχρεωτικού τους ωραρίου.

Μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα ανακοινώνονται οι καταργήσεις σχολείων


Μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, μετέδωσε η ΝΕΤ στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων.

Στο ΣτΕ το Π.Δ. για υποχρεωτικές μετακινήσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών και όσων δεν έχουν οργανική θέση

Αλλαγές στις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών και όσων δεν έχουν οργανική θέση
Κατατέθηκε Π.Δ. για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας
Οι προϋποθέσεις μετάθεσης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όσων εκπαιδευτικών δεν έχουν οργανική θέση, καθορίζονται με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

25/4/13

Αυξάνεται το ωράριο εργασίας εκπαιδευτικών - Ανατροπές και στις μεταθέσεις τους

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυξάνεται το ωράριο εργασίας εκπαιδευτικών - Ανατροπές και στις μεταθέσεις τους
Μεγάλες ανατροπές για χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και ευρύτερα για τη λειτουργία των σχολείων, φέρνει προεδρικό διάταγμα για τις μεταθέσεις υπεράριθμων αλλά και η ρύθμιση για αύξηση των ωρών εργασίας κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως.
Συγκεκριμένα, το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρείται ότι πλεονάζουν εξ' ολοκλήρου

Κωνσταντίνου Γάλλου, Το μάθημα των Θρησκευτικών: Γνωστική κλίμακα και μυστήριο. Ουσία και μεθοδολογικές δυσκολίες προσέγγισής της. (1)

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Γνωστικὴ κλίμακα καὶ μυστήριο. Οὐσία καὶ μεθοδολογικὲς δυσκολίες προσέγγισής της.
Τοῦ κ. Κωνσταντίνου Ἐ. Γάλλου, Θεολόγου–Λογοτέχνη,
Μέλους τῆς Ἐθνικῆς Ἑταιρείας Ἑλλήνων λογοτεχνῶν
Πρέπει νὰ εἶναι τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἀντικείμενο ἐγκύκλιας παιδείας; Ἀπὸ καιροῦ εἰς καιρὸν μὲ αὐξημένη ἔνταση, θὰ ἔλεγε κανείς, τίθεται πρὸς συζήτηση τὸ ἐρώτημα ἰδιαίτερα ἀπὸ ὅ σους διάκεινται ἀντιρρητικὰ πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴ θρησκευτικὴ ἀντίληψη τῆς ζωῆς γενικότερα. Τὸ ἐρώτημα στὶς ἡμέρες μας τίθεται μετ' ἐπιτάσεως: Πρέπει τὸ θρησκευτικὸ μάθημα νὰ εἶναι ὑποχρεωτικὸ γιὰ ὅλους τούς μαθητὲς ἀνεξαρτήτως ὁμολογίας καὶ θρησκεύματος; Ἢ νὰ εἶναι προαιρετικὸ ἀκόμη καὶ γιὰ τοὺς ὀρθοδόξους μαθητές;
Ἰδιαίτερη ἀξία ἔχει νὰ δεῖ κανεὶς τὸ θέμα ἀπὸ πλευρᾶς νομικῆς. Πολλὰ ἔχουν γραφεῖ καὶ συζητηθεῖ.

Ερώτηση της βουλευτού Φωτεινής Αραμπατζή για τα προβλήματα του κλάδου των Θεολόγων

Η βουλευτής Ν.Σερρών της Νέας Δημοκρατίας Φωτεινή Αραμπατζή κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας για τα προβλήματα του κλάδου των Θεολόγων.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ:
Προς τον Υπουργό
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Θέμα: Προβλήματα του κλάδου των Θεολόγων
Στη γενική δραματική μείωση των διορισμών σε όλο των εκπαιδευτικό κλάδο, ήρθε να προστεθεί φέτος και η παντελής απουσία νέων διορισμών του κλάδου ΠΕ1 θεολόγων.

Ηλίας Φραγκόπουλος, Σχόλια στην τοποθέτηση του ΚΑΙΡΟΥ στο Νέο Π.Σ. για το ΜτΘ Δημοτικού-Γυμνασίου (2)

ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ «ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ» ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ
«Στό Νέο Π.Σ. γιά τό ΜτΘ Δημοτικοῦ-Γυμνασίου»
Τοῦ κ. Ἠλία Χρ. Φραγκοπούλου, Προέδρου τῆς Π.Ε.Θ
(2ον)
Συνεχίζουμε σήμερα τό σχολιασμό, πού ἀρχίσαμε τήν προηγούμενη ἑβδομάδα, στήν “Τοποθέτηση στό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν Δημοτικοῦ και Γυμνασίου”, πού δημοσιοποίησε ὁ Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ τήν 23 Φεβρουαρίου τ.ἔ. Στή δεύτερη, λοιπόν, παράγραφο τῆς “Τοποθέτησης”, πού ἔχει τόν τίτλο “Β”. Ὁ χαρακτήρας τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν”, γίνεται λόγος, σύντομος βεβαίως - καί σωστά - ,γιά τό πιό σημαντικό στοιχεῖο τοῦ Νέου Π.Σ.

Ἀρχιμ. Ἀρσένιος Κατερέλος, Ἡ πνευματική κρίση- αἴτια- ἀποτελέσματα

Ἡ πνευματική κρίση- αἴτια- ἀποτελέσματα[1]
Ἀρχιμανδρίτου Ἀρσενίου Κατερέλου
Μπροστά στίς σοβαρότατες, τραγικές καί πρωτόγνωρες δυσχέρειες τῆς ἐποχῆς πού ζοῦμε, ΤΡΕΙΣ λύσεις εὑρίσκονται ἐνώπιόν μας.
Ἡ μία λύση εἶναι νά κλείσουμε τά μάτια καί νά ποῦμε ὅτι δέν εἶναι ἔτσι τά πράγματα. Νά γίνουμε στρουθοκάμηλοι. Ἀλλά ἡ λύση αὐτή, μοιάζει μέ τό νά ἐπιχειρήσης, τήν θεραπεία τοῦ πυρετοῦ, σπάζοντας τό θερμόμετρο.
Ἡ ἄλλη λύση εἶναι, νά συμμορφωθοῦμε μέ τόν αἰῶνα τοῦτον. Νά γίνουμε ὄρνιθες. Δηλαδή, ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ ἡ ἔκφραση –κοινῶς- ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΤΑ. Ὅταν ὅμως, εἶσαι ἀετός, δέν μπορεῖς νά πεῖς: «Θά κόψω τά φτερά μου, καί θά γίνω ἑρπετό, γιά νά ζῶ κι ἐγώ, ὅπως ζοῦν τά ἑρπετά». Ἀλλά ὁ μαδημένος ἀετός, ὁ ἀετός χωρίς φτερά, δέν εἶναι κἄν ἀετός, εἶναι μελλοθάνατος.

Η ρύθμιση που προβλέπει την αύξηση κατά δύο ώρες του ωραρίου των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Στα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού δόθηκε προς διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά δύο (2) ώρες. Στο πολυνομοσχέδιο, η τελική μορφή του οποίου αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα και να κατατεθεί στη Βουλή αργά απόψε το βράδυ μετά την ολοκλήρωση και του υπουργικού συμβουλίου που συνεδριάζει στις 18.30. περιέχεται και η Υποπαράγραφος Θ.2. με θέμα «Ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση» όπου στην 2η παράγραφο αναφέρεται:

Αυξάνεται το ωράριο των καθηγητών από το επόμενο σχολικό έτος

Αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως για όλους τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και μείωση στις αποδοχές των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία -μόνο για τις περιπτώσεις που δεν συμπληρώνουν το προβλεπόμενο ωράριο- προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει ο υπουργός Οικονομικών.
Αλλαγές προβλέπονται και για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας από το ερχόμενο σχολικό έτος για τους εκπαιδευτικούς γυμνασίων και λυκείων ως εξής:

Τα Πορίσματα του πανελληνίου επιστημονικού συνεδρίου για το μάθημα των Θρησκευτικών


Η ανακοίνωση, από τον κ. Ηρακλή Ρεράκη, Καθηγητή Παιδαγωγικής - Χριστιανικής Παιδαγωγικής, του Τμήματος Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., των Πορισμάτων του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου για το Μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο διοργάνωσε το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, υπό την Αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ. και στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, στις 11 – 12 Μαρτίου 2013 με θέμα: Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί – Επισημάνσεις – Προτάσεις.

Κυκλοφορεῖ τό φύλλον τῆς 26.4.13 τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου»

Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:
◇ Ὅταν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος περιέγραφε τά ἐγκλήματα τῶν Παπικῶν εἰς τήν Σερβίαν, ἐνῶ ἔβαλεν ἐναντίον τῆς «Συγγνώμης τῶν Παπῶν» καί τῆς ἁγιοποιήσεως «δολοφόνων» ὑπό τοῦ Βατικανοῦ.

Ανακοινωθέν της Μητροπόλεως Πειραιώς για τον Νεοπαγανισμό

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 25ῃ Ἀπριλίου 2013
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΦΟΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΜΟ!
Ἕνα ἀπὸ τὰ σοβαρὰ πνευματικὰ προβλήματα, ποὺ ἀντιμετωπίζει σήμερα ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία εἶναι καὶ τὸ φαινόμενο τοῦ Νεοπαγανισμοῦ. Πρόκειται ἀναμφίβολα γιὰ παγκόσμιο φαινόμενο τῶν νεωτέρων χρόνων, τοῦ ὁποίου ἐμφανὴς στόχος εἶναι ἡ ἀναβίωση τῶν ἀρχαίων ξεχασμένων ἐδῶ καὶ αἰῶνες παγανιστικῶν θρησκευμάτων. Πραγματικὸς ὅμως στόχος του εἶναι ἡ δημιουργία ἑνὸς ἰδιότυπου θρησκευτικοῦ ἐθνικισμοῦ στοὺς διάφορους λαούς, προκειμένου νὰ χτυπηθῆ ὁ Χριστιανισμός, τὸν ὁποῖο κατηγοροῦν οἱ ἡγήτορες τοῦ Νεοπαγανισμοῦ ὡς διεθνιστικὸ ἐβραιοκινούμενο σύστημα.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτήν την βάπτιση...


Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 21 Απριλίου 2013
πηγή: Ι.Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου και simeronwordpress

24/4/13

Στο Γυμνάσιο-Λ.Τ. Λειψών δε διδάσκονται Θρησκευτικά από την αρχή της χρονιάς

Από τα πρακτικά της Βουλής τα οποία αναδημοσιεύτηκαν από το εκπαιδευτικό site “esos.gr” (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ) με έκπληξη πληροφορηθήκαμε πως ο υφυπουργός Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου σε δύο μάλιστα διαδοχικές συνεδριάσεις δήλωσε ότι: «…Στους Λειψούς υπάρχουν σήμερα 13 μαθητές και 17 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων…» (Κοιν. Περίοδος ΙΕ’, Σύνοδος Α, Συνεδρίαση ΡΞΗ’) και ότι: «…Κανένας δεν αμφισβητεί το γεγονός ότι σε σχολείο των Λειψών υπάρχουν δεκατρείς μαθητές και δεκαεπτά καθηγητές…» (Κοιν. Περίοδος ΙΕ’, Σύνοδος Α, Συνεδρίαση ΡΞΘ’).
Τα στοιχεία αυτά είναι αναληθή και δημιουργούν ψευδείς εντυπώσεις.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ἀπό τήν ἡμερίδα «Μεταμοσχεύσεις: Δωρεά ἤ ἀφαίρεση ζωῆς;»


Ἐρωτήσεις ἀπό τήν Ἡμερίδα μέ θέμα: «Μεταμοσχεύσεις: Δωρεά ἤ ἀφαίρεση ζωῆς;»
Σάββατο 20-4-2013 καί ὥρα 4 ἕως 9 μ.μ. στό Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν καί Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱ.Μ.Πειραιῶς σέ συνεργασία μέ τήν Ἱ.Μ.Γλυφάδας.
(Σημ. ΔΕΝ ΔΟΘΗΣΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ ΛΟΓΩ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ). ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΔΩ
Ἐρώτηση 1η

Χαιρετισμός Μητροπολίτου Γλυφάδας Παύλου στην ημερίδα «Μεταμοσχεύσεις: δωρεά ἤ ἀφαίρεση ζωῆς;»

Σεβασμιώτατε ἅγιε Πειραιῶς καί φίλτατε Συνεπίσκοπε,
Σεβαστοί μου πατέρες,
Ἐλλογιμώτατοι κύριοι Καθηγηταί,
Ἀγαπητοί μου ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
Χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε !
Ὑπάρχουν πάμπολλες φορές στή διάρκεια τοῦ βίου, πού ὁ ἄνθρωπος εὑρισκόμενος ἐμπρός σέ κάποιο δίλημμα, καλεῖται νά λάβη μιά σημαντική ἀπόφαση. Ἀπό μικρᾶς ἡλικίας, γιά παράδειγμα, ὑπάρχει προβληματισμός, ποιό ὄνομα θα λάβει ἕνα παιδί, ποιός παιδίατρος θά τό παρακολουθεῖ, ποιά ξένη γλώσσα θα μάθει.

Επιστολή Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ στην εφημερίδα Η ΕΠΟΧΗ και την ιστοσελίδα ΑΝΤΙΦΩΝΟ

᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 24ῃ Ἀπριλίου 2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ἀκολουθεῖ βελτιωμένη ἐπιστολή τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ στήν Ἐφημερίδα Η ΕΠΟΧΗ καί τήν ἱστοσελίδα ΑΝΤΙΦΩΝΟ.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Ἀριθμ. Πρωτ. 482
 ᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 23ῃ Ἀπριλίου 2013
Πρός τόν
Ἐλλογιμώτατο Κύριο
Γεώργιο Λιερό
Ἀρθρογράφο Ἐφημερίδος «Η ΕΠΟΧΗ»
Ἐλλογιμώτατε κ. Λιερέ,

23/4/13

Κωνσταντίνος Καρακατσάνης, Ο "εγκεφαλικός θάνατος" και οι μεταμοσχεύσεις ανθρωπίνων οργάνων

Eἰσήγηση στήν ἡμερίδα: «Μεταμοσχεύσεις: δωρεά ἤ ἀφαίρεση ζωῆς;».
Ο «ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ» ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
Ὑπό Κωνσταντίνου Γ. Καρακατσάνη
Ἡ πρώτη μεταμόσχευση καρδίας πραγματοποιήθηκε τόν Δεκέμβριο τοῦ ἔτους 1967, στή Νότιο-Αφρικανική Ἕνωση, ὑπό τοῦ Christian BarnardToγεγονός αὐτό ἀπετέλεσε πιθανῶς ἀφορμή γιά τόν καθορισμό ἑνός νέου κριτηρίου θανάτου, το ὁποῖο ἐβασίζετο ὄχι στή μή ἀναστρέψιμη ἀπώλεια τῆς ἀναπνευστικῆς καί καρδιακῆς λειτουργίας, ἀλλά στή θεωρούμενη ἀπώλεια ὅλων τῶν λειτουργιῶν ὁλοκλήρου τοῦ ἐγκεφάλου. Τοιουτοτρόπως, τό ἀμέσως ἑπόμενο ἔτος, 1968, συνεστήθη ἡ Ad Hoc Ἐπιτροπή τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Harvard (ΕΧ, στό ἑξῆς), ἡ ὁποία καθόρισε ὅτι ἡ διάγνωση τοῦ «μη ἀναστρεψίμου, ἀπνοϊκοῦ κώματος» εἶναι ταυτόσημη μέ τόν «ἐγκεφαλικό θάνατο» («εθ», στό ἑξῆς) καί ὁ τελευταῖος ταυτόσημος μέ τό θάνατο τοῦ ἀνθρώπου[1].
Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)