8/5/14

Ιωάννης Τάτσης, Αι νέαι θεολογικαὶ προκλήσεις της Ακαδημίας Βόλου

 Αι νέαι θεολογικαὶ προκλήσεις της Ακαδημίας Βόλου
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Η γνωστή μικρή αλλά θορυβούσα ομάδα νεωτεριστών θεολόγων και κληρικών έχει εισάγει τα τελευταία χρόνια νέους καινοφανείς όρους για να περιγράψει την «θεολογία» που προσπαθεί να επιβάλλει στα εκκλησιαστικά και θεολογικά μας πράγματα. Εκτός της γνωστής στους πολλούς «μεταπατερικής θεολογίας», οι θεολόγοι αυτοί μας έμαθαν την «θεολογία της ετερότητας», την «φενιστική θεολογία», την «θεολογία της πολυπολιτισμικότητας» και την «συναφειακή θεολογία» ή «θεολογία της συνάφειας». Κάποιοι από τους όρους αυτούς αποτελούν μεταφορά στα ελληνικά αντίστοιχων όρων της προτεσταντικής ή άλλων ομολογιών «θεολογίας». Το μείζον ζήτημα ωστόσο δεν βρίσκεται στην προέλευση των όρων – μολονότι έχει και αυτή τη σημασία της- αλλά στο περιεχόμενο που αυτοί εκφράζουν.
Η προ ολίγων ετών εμφανισθείσα από την «Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών» της Μητροπόλεως Δημητριάδος «μεταπατερική θεολογία» απεδείχθη ότι αποτελεί αιρετική απόκλιση, ευθεία αμφισβήτηση της διδασκαλίας και της πείρας των Αγίων Πατέρων, η οποία ετίθετο υπό αναθεώρηση ή και υπέρβασή της σε όσα σημεία δεν «συνέφεραν» τους νεωτεριστές κληρικούς και θεολόγους.
Ωστόσο παρά την θύελλα των αντιδράσεων που ξεσήκωσε η «μεταπατερική θεολογία» οι εισηγητές της επιχειρούν τώρα νέα «αναθεώρηση», αυτή τη φορά όχι των συγγραμμάτων των Αγίων Πατέρων αλλά των θείων και ιερών Κανόνων της Εκκλησίας. Η «Ακαδημία» του Βόλου διοργανώνει από τις 8 Μαΐου συνέδριο με τίτλο «Κανόνες της Εκκλησίας και σύγχρονες προκλήσεις» και στο ενημερωτικό σύντομο κείμενο αναφέρει:
«Όπως κάθε πατερικό κείμενο που αποτελεί στοιχείο της εκκλησιαστικής παράδοσης, έτσι και ο κάθε κανόνας προέρχεται από μια συγκεκριμένη εποχή και απηχεί, εκτός από τη διαχρονική σωτηριώδη εμπειρία της Εκκλησίας, και τα συγχρονικά χαρακτηριστικά του τόπου και χρόνου διαμόρφωσής του. Το κεντρικό ζήτημα που τίθεται για μια ακόμη φορά είναι εάν υπάρχει η δυνατότητα η Ορθόδοξη θεολογία, όσον αφορά ειδικά στην κανονική της παράδοση, να κατανοηθεί και να λειτουργήσει όχι μόνο ως «παραδοσιακή», μένοντας αμετακίνητα πιστή στο γράμμα μιας υποτιθέμενης «παράδοσης», αλλά και ως συναφειακή, υπερβαίνοντας τις συντεταγμένες ενός προ-νεωτερικού κοσμοειδώλου, το οποίο αποτελεί τελεσίδικα παρελθόν για τον χρόνο της Εκκλησίας. Τίθεται, λοιπόν, το αγωνιώδες ερώτημα κατά πόσο, μέσα στο αναμφισβήτητο κύρος που τους περιβάλλει, οι κανόνες αυτοί διατηρούν την υπαρκτική δυναμική τους, για να ανταποκρίνονται στα αιτήματα του ολοένα και περισσότερο μεταβαλλόμενου κόσμου».
Οι προθέσεις των διοργανωτών του συνεδρίου είναι σαφείς. Θα επιδιώξουν την υπέρβαση των οριζομένων στους ιερούς Κανόνες ώστε να τους καταστήσουν «συναφείς» προς τις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου. Με απλούστερα λόγια, ο κόσμος άλλαξε, οι Κανόνες είναι αυστηροί, οι οικουμενιστικοί μας σχεδιασμοί σκοντάφτουν στις απαγορεύσεις των Κανόνων για συμπροσευχές και επικοινωνία με τους αιρετικούς, η νηστεία μας φαίνεται πλέον ασήκωτο βάρος και για όλα αυτά και άλλα ακόμη οφείλουμε να θέσουμε τους ιερούς Κανόνες στο χρονοντούλαπο της εκκλησιαστικής μας ιστορίας. Τα αιτήματα του μεταβαλλόμενου κόσμου δεν μπορούν να περιορίζονται από αυστηρούς Κανόνες και η πνευματική μας ζωή δεν μπορεί πλέον να παραμένει ασκητική, όπως αυτή των αγίων Πατέρων που συνέταξαν τους Κανόνες.
Οι «συναφειακοί» Θεολόγοι και κληρικοί είναι ξεκάθαρο ότι κινούνται με περισσό θράσος σε χώρους αντιευαγγελικούς, αντιπατερικούς και αντικανονικούς. Μετά την αμφισβήτηση της αγιοπνευματικής διδασκαλίας των Αγίων Πατέρων ετοιμάζονται να «ξεπεράσουν» και τις αποφάσεις των αγίων Συνόδων και να «αναθεωρήσουν» τα προβλεπόμενα στους ιερούς Κανόνες. Η θεολογία της Εκκλησίας μας όμως δεν είναι «συναφειακή». Ο ίδιος ο Κύριος μας το είπε: «Εἰ ἐκ τοῦκόσμου ἦτε, ὁ κόσμος ἂν τὸ ἴδιον ἐφίλει· ὅτι δὲ ἐκ τοῦ κόσμου οὐκ ἐστέ, ἀλλ' ἐγὼ ἐξελεξάμην ὑμᾶς ἐκ τοῦ κόσμου, διὰτοῦτο μισεῖ ὑμᾶς ὁ κόσμος» (Ιω. 15,19). Γιατί λοιπόν σπεύδουμε να προσαρμόσουμε τη θεολογία μας στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου; Για να μας αγαπά ο κόσμος; Τότε όμως δεν θα αγιάσει η Εκκλησία και η θεολογία Της τον κόσμο αλλά ο κόσμος θα οδηγήσει στην εκκοσμίκευση της θεολογίας.
Πέραν της εκκοσμικευμένης, χλιαρής, αντιασκητικής ζωής και θεολογίας που πρεσβεύουν οι «συναφειακοί» θεολόγοι είναι φανερό ότι υπηρετούν, σε θεωρητικό επίπεδο, τον οικουμενιστικό βηματισμό υψηλόβαθμων κληρικών. Οι φιλίες μεταξύ των δύο ομάδων είναι γνωστές σε όλους αλλά εδώ πρόκειται για βαθύτερο και επικινδυνότερο σχεδιασμό. Ως γνωστόν ήδη προαναγγέλθηκε και προετοιμάζεται η σύγκληση της λεγόμενης «Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας» το 2016. Και είναι γνωστό ότι στη Σύνοδο αυτή θα επιδιωχθεί αναθεώρηση των προβλέψεων των ιερών Κανόνων για τις σχέσεις με τους αιρετικούς ετεροδόξους. Τούτο γιατί οι οικουμενιστές γνωρίζουν πως η συμμετοχή τους σε συμπροσευχές, τακτική που έχουν πλέον καθιερώσει, απαγορεύεται από τους ιερούς Κανόνες. Ακούγεται μάλιστα ότι ίσως υπάρξουν και αλλαγές στις προβλέψεις για τη νηστεία, και ασφαλώς όχι για αυστηροποίησή της. Οι «συναφειακοί» θεολόγοι σπεύδουν λοιπόν να «ανακαλύψουν» τα στοιχεία των Κανόνων που επιδέχονται «βελτίωσης», «αναθεώρησης» και «υπέρβασης». Τέτοιες όμως θεολογικές «ανακαλύψεις» οδηγούν μακράν της αγιοπατερικής παραδόσεως, πείρας και διδαχής και τοιουτρόπως μακράν της χάριτος του Αγίου Πνεύματος που κατέστηκε σκεύη εκλογής τους Αγίους Πατέρες.
Υπάρχει και μία ακόμη σημαντική παράμετρος του όλου ζητήματος. Οι Ιεράρχες που πρωτοστατούν των ανωτέρω «συναφειακών» νεωτερισμών είναι συγκεκριμένοι. Ατυχώς αυτοί οι ίδιοι φαίνεται πως θα συμμετάσχουν ενεργά τόσο στο έργο της Διορθοδόξου Επιτροπής που θα προετοιμάσει τη «Μεγάλη Σύνοδο» όσο και σε αυτή την ίδια τη «Μεγάλη Σύνοδο». Οι ίδιοι αποτελούσαν άλλωστε τη συνοδεία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στις εργασίες της Συνάξεως των Προκαθημένων Ορθοδόξων Εκκλησιών που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάρτιο στην Κωνσταντινούπολη. Είναι επιτακτική η ανάγκη της παρέμβασης εντός της Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος από μέλη της, αγωνιστές παραδοσιακούς Ιεράρχες που οι ίδιοι θα πρέπει να αναλάβουν ενεργό δράση εκπροσωπώντας την Εκκλησία μας στο προπαρασκευαστικό αλλά και στο κυρίως έργο της «Μεγάλης Συνόδου». Αν αφήσουν ελεύθερο το πεδίο στους γνωστούς συνεπισκόπους τους, θα βρεθούμε οπωσδήποτε μπροστά σε δυσάρεστες εξελίξεις και νέους κλυδωνισμούς του πλοίου της Εκκλησίας μας. 
Ορθόδοξος Τύπος, 9/5/2014

13 σχόλια:

Unknown είπε...

Οι ιεροί κανόνες εκφράζουν την αλήθεια της Εκκλησίας διότι οι Πατέρες " Ἐξ ἑνὸς γὰρ ἅπαντες καὶ τοῦ αὐτοῦ Πνεύματος αὐγασθέντες, ὥρισαν τὰ συμφέροντα", σύμφωνα με την αυτομαρτυρία των Ιερών Κανόνων ( Α΄ ιερός καν. Ζ΄ Οικ. Συν.). Έχουν αιώνιο και απόλυτο κύρος διότι έχουν θεσπισθεί από την Εκκλησία και ως εκ τούτου δεν δύναται τροποποίησης.

Ας μην λησμονούμε βέβαια ότι στην διδακτορική του διατριβή ο Οικ. Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποστηρίζει: Στη σελίδα 73 της διδακτορικής του διατριβής (1970) «Δέν δύνανται να εφαρμοσθούν σήμερον και πρέπει να τροποποιηθούν αι διατάξεις αι κανονίζουσαι τας σχέσεις των Ορθοδόξων Χριστιανών προς τους ετεροδόξους και ετεροθρήσκους. Δεν δύναται η Εκκλησία να έχη διατάξεις απαγορευούσας την είσοδον εις τους ναούς των ετεροδόξων και την μετ’ αυτών συμπροσευχήν καθ’ ην στιγμήν αύτη διά των εκπροσώπων αυτής προσεύχεται από κοινού μετ’ αυτών διά την τελικήν ένωσιν εν τη πίστει, τη αγάπη και τη ελπίδι.»

Σε αυτό το πλαίσιο θα συγκληθεί η Πανορθόδοξη το 2016; Τέτοιες αποφάσεις θα λάβει; Αυτές τις τροποποιήσεις θα κάνει;

Ο Θεός ας αναδείξει Πνευματικά αναστήματα, ομολογιακά, πατερικά, ορθόδοξα.

Επιφάνιος Στόκος

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια, κ. Τάτση !
Είναι εκπληκτική η υποκριτική συμπεριφορά των αιρετικών Οικουμενιστών, οι οποίοι όταν είναι να καταδιώξουν τους Ορθοδόξους, επικαλούνται τους ιερούς Κανόνες (δήθεν περί "φατρίας", και κολοκύθια με τη ρίγανη). Τώρα θα καταργήσουν επιλεκτικώς τους Κανόνες κατά των συμπροσευχών. Το χαρίεν είναι, ότι ο πιο αναχρονιστικός Κανόνας και επιδεχόμενος "συναφειακή" κατανόηση, είναι ο 28ος της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, καθώς η ΚΠολις δεν είναι πιά με τίποτα "Νέα Ρώμη" (κέντρο της Αυτοκρατορίας μας), ώστε να στηρίζει εκεί αυξημένα δικαιώματα. Απλώς, βολεύει τους Αμερικανούς κατά του ρωσικού επεκτατισμού (πολιτικού και εκκλησιαστικού) και το Φανάρι έχει απολύτως ταυτισθεί με την αμερικανική πολιτική.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Εκτός της γνωστής στους πολλούς «μεταπατερικής θεολογίας», οι θεολόγοι αυτοί μας έμαθαν την (...) «συναφειακή θεολογία» ή «θεολογία της συνάφειας»".

κχ
Προηγείται όλων η σχεσιολογία ( "θεολογία" της σχέσης ) και μετά ακολουθούν όλα τα άλλα : συναφειακή κλπ. Όσο δε γι΄ αυτό : "Οι προθέσεις των διοργανωτών του συνεδρίου είναι σαφείς. Θα επιδιώξουν την υπέρβαση των οριζομένων στους ιερούς Κανόνες", αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στην "Ελευθερία του ήθους", Χ. Γιανναρά, που κυκλοφόρησε το 1970 και ουδείς έγραψε κάτι, όσο τουλάχιστον μπορώ να γνωρίζω. Οι αγιορείτες το ξέρουν από τότε, προτίμησαν όμως τη σιωπή, από μια κακώς νοούμενη γεροντική συμβουλή : "Σιώπα και ειρήνευε". Ας μην απορούμε λοιπόν. Όλα έχουν δρομολογηθεί από μακρού. Η μακρόχρονη σιωπή μας δήλωνε απλά και τη συναίνεσή μας. Τώρα ψαχνόμαστε ;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κε Τάτση οι λεγάμενοι "βρίσκουν και κάνουν" κατά το δη λεγόμενο! Απολαμβάνουν της ανοχής, και, γιατί όχι, της σκανδαλώδους ευνοίας της εκκλησιαστικής αρχής.
Τι κι αν λόγιος και εγκρατής της Θεολογίας μητροπολίτης (ο Ναυπάκτου Ιερόθεος) διετύπωσε τη φοβερή καταγγελία επί τη βάσει της οποίας εντός των κόλπων της διαβόητης και περιβόητης και δυσώνυμης "ακαδημίας" του Βόλου, της πατρομάχου και αντιπατερικής, "κυοφορείται αίρεση"!
Ουδεμία ουσιαστική αντίδραση σημειώθηκε απ την πλευρά των υπολοίπων ποιμένων που ανέχονται ενόχως την ύπαρξη και δραστηριότητα του θεολογικού αυτού καρκινώματος που διαβιβρώσκει, αργά αλλά σταθερά, τις σάρκες του θεολογικού οργανισμού.
Τελευταίως επιχειρούν να αποδομήσουν στη συνείδηση των πιστών και τους θεόπνευστους ιερούς κανόνες, τα θεμέλια αυτά της Ορθοδοξίας κατά το μακαριστό πατέρα Γερβάσιο Παρασκευόπουλο, τον και άγιο των Πατρών προσφυώς αποκληθέντα, που οριοθετούν το Ορθόδοξο Ήθος.
Πώς να μη μνησθεί κανείς του κορυφαίου πανεπιστημιακού θεολόγου, αοιδίμου Ιωάννη Καρμίρη,ο οποίος επισημαίνει καυ υπογραμμίζει τα εξής βαρυσήμαντα :
"Η Ορθόδοξος Θεολογία οφείλει να παραμείνη ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΕΛΛΟΝΤΙ άτρωτος και άθικτος από των νέων αντορθοδόξων θεωριών του αφελληνισμού, του φιλελευθερισμού, του συγκρητισμού γενικώς και μάλιστα του συγκρητιστικού οικουμενισμού,ως και του λεγομένου λαικού οικουμενισμού (διά παραμερισμού της Θεολογίας και μάλιστα της Δογματικής), της κοινωνίας εν τοις μυστηρίοις, άμευ προηγουμένης τελείας δογματικής συμφωνίας και γενικώς του δογματικού μινιμακισμού, της σχετικοποιήσεως της αληθείας, της περί Εκκλησίας Branch Theory, της εκκοσμικεύσεως (και δη εν τη Ορθοδόξω λατρεία),ως και της "θεολογίας του θανάτου του Θεού" και γενικώς της ΝΕΑΣ Ή ΜΟΔΕΡΝΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ", βλέπε περιοδικό "ΕΚΚΛΗΣΙΑ", 1/6/1969.
Προσέξτε, αγαπητοί, πότε εγράφησαν αυτα. Εν έτει 1969! Από τότε είχαν ήδη τεθεί τα θεμέλια της αποδομήσεως της γνήσιας θεολογίας και της υποκαταστάσεώς της απ τα προτεσταντικά φληναφήματα.
Άλλωστε υφίσταται, προς ενημέρωση των πιστών χριστιανών, και μνημειώδης απάντηση του μακαριστού καθηγητή Κωνσταντίνου Μουρατίδη προς το μακαριστό αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας Αθηναγόρα Κοκκινάκη στην απέλπιδα προσπάθεια του τελευταίου να σχετικοποιήσει το κύρος των ιερών κανόνων, που εκδόθηκε απ τον Ορθόδοξο Τύπο. Καλό θα είναι να αναδημοσιευθούν στο διαδίκτυο ά και σε εκκλησιαστικές εφημερίδες και περιοδικά κάποια αποσπάσματα ή και ολόκληρο το συγγραφικό πόνημα του αειμνήστου καθηγητή.
Λ.Ν.

Αντιοικουμενιστής είπε...

Αρίστη η ανάλυσις του εξαιρέτου θεολόγου Ι. Τάτση. Εξαιρετικά τα σχόλια των πρώτων τεσσάρων αληθώς Ορθοδόξων Χριστιανών. Η Αγία ημών Εκκλησίαν δια του πηδαλιούχου Βαρθολομαίου οδηγείται κατευθείαν προς τα αιχμηρά βράχια της διασπάσεως, της διαιρέσεως και του κατακερματισμού. Το Άγιον Όρος, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων προτίμησε τα ευρωκονδύλια αντί της Ορθοδόξου Ομολογίας. Αρκετοί ηγούμενοι εδειλίασαν εκ των σφοδρών διώξεων ων υπέστη η Ιερά Μονή του Εσφιγμένου, με αποκορύφωμα την βιαίαν αρπαγήν των "κλειδιών" της Ιεράς Μονής και την δημιουργίαν τεχνιτής ετέρας (ψευδ)αδελφότητος. Ο Αρχιεπίσκοπος μέλος του υπουργικού συμβουλίου επί εγγονού Γεωργίου Παπανδρέου ενηγκαλίσθη εκ της πρώτης στιγμής τους σοσιαλίζοντας θεολογοφιλοσόφους του καιρού, οίτινες υπήρξαν εις το παρελθόν και σφοδροί πολέμιοι του προκατόχου του. Και ως γνωστόν ο εχθρός του εχθρού μου φίλος μου εστί. Αγαπητοί αδελφοί "Μη φοβού το μικρόν ποίμνιον· ότι ευδόκησεν ο πατήρ υμών δούναι υμίν τήν βασιλείαν. Λουκ.Ιβ΄, 32" αλλά και "μικρά ζύμη όλον τό φύραμα ζυμοί. Γαλ. Ε, 9". Αγαπητοί μου, οι μεταπατερικοί, συναφειακοί και εσχάτως αντικανονικοί γνωστοί α – θεολόγοι δεν έχουν ιδεολογίαν. Ότι πράττουν το πράττουν δια το χρήμα. Το χρήμα ρέει άφθονον και οι χρηματοδόται άγνωστοι εις το ευρύ κοινόν. Λίαν συντόμως τα ευροκονδύλια και αι παχυλαί εισροαί θα στερεύσουν και τότε η ιδεολογίαν των θα διαλυθεί, ως διαλύει ο άνεμος την αχλύν. Αδελφοί, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΑΤΟ ΦΟΡΕΣ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΑΤΣΗ!

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς, αδελφέ αντι-οικουμενιστή, δεν είναι για τα χρήματα που το κάνουν. Οι μηχανισμοί της παγκοσμιοποιήσεως -εκείνοι που θεωρούν την Ορθοδοξία πιο επικίνδυνη για την Δύση από ό,τι το Ισλάμ (βλ. ΥΠΕΞ Δανίας)- είναι αυτοί που προωθούν την παγκοσμιοποίηση και στη θρησκεία: και το όνομα αυτών λεγεών, ήτοι Μασονία. "Λεφτά δεν υπάρχουν", αλλά για τους άνομους σκοπούς τους αυτοί θα τα εξοικονομήσουν .

Παναγιώτης Νούνης (Panagiotis Nounis) είπε...

Πολύ ορθά ελάλησαν όλοι οι σχολιαστές μας ειδικά αυτός που ανέφερε τα "κολοκύθια με την ρίγανη" μετά είχα όνειρο να γίνω επιστήμων θεολογών(;!!!)

Τους χαρίζω την επιστήμη της "θεολογικής πορνείας" και αναζητώ την χαρισματική και όντως επιστημονική δια των αγίων Πατέρων μας....
Απόλυτο δίκαιο έχει ο 8 Μαΐου 2014 - 11:38 μ.μ. πολλά τα κονδύλια, δεν δίστασαν καθηγητάδες μας να το αποκαλύψουν πρόσφατα, είναι "πολλά τα λεφτά" είναι και οι "καρέκλες"....απόλα έχει ο μπαξές.....
Δόξα τω Θεώ που υπάρχουν ακαδημαϊκοί ακόμα που μιλάνε.....και μας εμπνέουν, όπως μας εμπνέουν φωτισμένοι κληρικοί και λαϊκοί....κατά τα άλλα ο κ. Ανδριόπουλος δεν βρίσκει την λέξη Οικουμενισμό σε επιστημονική βιβλιογραφία....ο Στανιλοάε, ο Ιουστίνος Πόποβιτς, ο Ρωμανίδης, ο Φλωρόφσκυ και τόσοι άλλοι μεγάλοι επιστήμονες καθηγητάδες που έγραψαν περι Οικουμενισμού , είναι ανύπαρκτοι για τον κ. Ανδριόπουλο, στάκτη στα μάτια συνειδητά μας ρίχνουνε, αλλά ο Θεός σηκώνει αγεράκι....και ο νοών νοείτο....!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΟΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ!

Ανώνυμος είπε...

Καλά λένε πως είστε δεινόσαυροι!! Ο κόσμος αλλάζει κ η εκκλησία αγρον ηγόραζε!! Αντί η εκκλησία να σταθεί δίπλα στα σύγχρονα προβλήματα αναπαράγει κανόνες που η ίδια η ζωή εχει απορρίψει..αλλάξτε αλλιώς Θα λιβανιζετε άδειες καρέκλες..έχετε χάσει τη νέα γενιά!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"Καλά λένε πως είστε δεινόσαυροι!! Ο κόσμος αλλάζει και η εκκλησία (...) αναπαράγει κανόνες που η ίδια η ζωή εχει απορρίψει..αλλάξτε αλλιώς Θα λιβανιζετε άδειες καρέκλες..έχετε χάσει τη νέα γενιά!"

κχ
Εμείς θα προτιμήσουμε να μείνουμε στην εξελικτικά στάσιμη φάση των δεινόσαυρων, τότε που δεν γνωρίζαμε τα περί σχέσεων, ούτε μας έθελγαν οι συνάφειες. Μας φθάνουν ακόμη και οι άδειες καρέκλες.

Εσύ να προχωρήσεις, να εξελιχθείς ακόμη περισσότερο και από πίθηκας, δεν ξέρω τι άλλο συναφές, πέρα από το άνθρωπος, θα γίνεις. Η εξέλιξη ποτέ δεν σταματά, η ζωή πάντα συνεχίζεται. Τι λένε περί τούτου οι δάσκαλοι της ψυχοθεολογίας ; Θα γίνουμε ούφο, όταν με το καλό υπερβούμε την ταχύτητα του φωτός, πλαστικά καθίσματα, ή καρέκλες ;

Υστερόγραφο
Πάντως, δεν αποκλείεται, το λιβάνι ή θυμίαμα - "κατευθυνθήτω ἡ προσευχή μου ὡς θυμίαμα" - να φτιάχνει ανθρώπους από πελεκημένο ξύλο : Διὰ ξύλου ὁ Ἀδάμ, Παραδείσου γέγονεν ἄποικος, διὰ ξύλου δὲ σταυροῦ, ὁ Λῃστὴς Παράδεισον ᾢκησεν.

Αντιοικουμενιστής είπε...

Αγαπητέ 13 Μαΐου 2014 - 3:23 μ.μ. η Αγία ημών Εκκλησία αντιμετώπιζε τας ιδίας προκλήσεις και τους χρόνους οίους ιδρύθηκε: λ.χ. η πορνεία και η ακολασία ήτο εις τον κολοφώνα της δόξης των εις τους ρωμαϊκούς χρόνους. Η Αγία ημών Εκκλησία δεν συμβιβάστηκε ΠΟΤΕ με τον κόσμον οίον και επιθυμεί να λυτρώσει εκ της αμαρτίας. Αυτό μας καλεί να πράξουμε και ο Άγιος Ευαγγελιστής Λουκάς: "και είπεν αυτώ ο διάβολος: σοι δώσω την εξουσίαν ταύτην άπασαν και την δόξαν αυτών, ότι εμοί παραδέδοται, και ω αν θέλω δίδωμι αυτήν. συ ουν εάν προσκυνήσης ενώπιόν μου, έστε σου πάσα. και αποκριθείς αυτώ είπεν ο Ιησούς: ύπαγε οπίσω μου, σατανά. γέγραπται γαρ, Κύριον τον Θεόν σου προσκυνήσεις και αυτώ μόνο λατρεύσεις." Ου προσκυνούμεν, αγαπητέ, την σημερινήν επιστήμην διότι αύτη δεν στοχεύει εις την ηθικήν, πνευματικήν και ψυχικήν ανύψωσιν του ανθρώπου. Επικαιροποιεί και επαναλαμβάνει διαρκώς την πτώσιν των πρωτοπλάστων οίοι επεθύμησαν δια του διαβόλου να Θεοποιηθούν άνευ Θεού. Και η σημερινή "δυτική" επιστήμη τούτο επιθυμεί: να ανυψωθή και να θεωθή άνευ Θεού. Προσοχή, δεν αμφισβητούμε την επιστήμην και τα επιτεύγματά της. Αμφισβητούμε την σχέσιν της με την ηθικήν και την σωτηρίαν του ανθρώπου. Η επιστήμη ΔΕΝ σώζει. Οι κανόνες της Αγίας ημών Ορθοδόξου Εκκλησίας σώζουν...

Παναγιώτης Νούνης (Panagiotis Nounis) είπε...

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΦΙΛΟΣ:"Καλά λένε πως είστε δεινόσαυροι!! Ο κόσμος αλλάζει κ η εκκλησία αγρον ηγόραζε!! Αντί η εκκλησία να σταθεί δίπλα στα σύγχρονα προβλήματα αναπαράγει κανόνες που η ίδια η ζωή εχει απορρίψει..αλλάξτε αλλιώς Θα λιβανιζετε άδειες καρέκλες..έχετε χάσει τη νέα γενιά!

13 Μαΐου 2014 - 3:23 μ.μ."

ΑΠΑΝΤΑΜΕ: Εάν οι δεινόσαυροι δεν είχαν την αξία τους, τότε οι σημερινοί επιστήμονες παλαιοντολόγοι για ποιό λόγο τους μελετούν με τόσο ενθουσιασμό και τους δίνουν τέτοια τεράστια αξία ακόμα και μετά απο πολλούς αιώνες της εξαφανίσεώς τους;

Άρα έχει και την θετική/καταφατική οπτική το θέμα να είναι κανείς δεινόσαυρος!

Η Ορθόδοξη Εκκλησία ειδικά(δεν ξέρουμε εάν εννοείς άλλες "εκκλησίες"!)είναι δίπλα μας στα σύγχρονα προβλήματα και όχι α λα κουτουρού και εις τα λόγια μόνον αλλά αποδεδειγμένα!

Έχω γυρίσει τοπικές ενορίες και εκκλησίες Ορθόδοξες απο Κύπρο, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, γενικά Μεκεδονία...και έχω δεί εμπράκτως ότι η νεολαία είναι κοντά ή και επιστρέφει στην Εκκλησία διότι υπάρχουν άξιοι κληρικοί, οι οποίοι είναι καλοί ποιμένες....ΕΤΣΙ τα στασίδια (και όχι καρέκλες, για να δούμε πόσα χρόνια αλιβάνιστος θα είσαι!)θέλω να γνωρίζεις απο Κύπρο μέχρι Μακεδονία αλλά και Σερβία είναι γεμάτα κάθε Κυριακή απο νεολαία.... Άρα, η Ορθοδοξία κερδίζει εμάς την νεολαία διότι εκεί μόνο βρίσκεται ηαληθινή και Θεανθρώπινη Νέα Εποχή...έρχου και ίδε...
Με τιμή ένας νεολαίος

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)