7/11/14

Ανδρέας Λοβέρδος για κάλυψη κενών: Το κίνητρο για τον εθελοντισμό θα ήταν τα μόρια

Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου, στο περιθώριο της Συνέντευξης Τύπου με την κ. Μαριάννα Βαρδινογιάννη ερωτώμενος από δημοσιογράφους για τρέχοντα θέματα απάντησε τα εξής:
Για τα κενά στα σχολεία
Προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά ούτως ώστε να έχουμε επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού. Δεν φιλοδοξούμε την πληρότητα, δεν θα τα καταφέρουμε, δεν υπάρχουν χρήματα, αλλά την επάρκεια είμαστε υποχρεωμένοι να την παράσχουμε.
Κι όμως υπάρχουν κάποια κενά που δημιουργήθηκαν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς από εκπαιδευτικούς που παίρνουν άδεια, κάποιους που έχουν θέματα υγείας, κάποιοι που ζητούν συνταξιοδότηση. Σε αυτούς τους τελευταίους δεν θα τους υπογράψουμε τις συνταξιοδοτήσεις, θα τους κρατήσουμε, γιατί μέχρι τον Ιούνιο χρειαζόμαστε τη βοήθειά τους.
Όπως επίσης, θα δώσουμε την ευκαιρία και το έχουμε ήδη κάνει σε ορισμένους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι σε φορείς να γυρίσουν σε σχολεία της Περιφέρειας όπου είναι αποσπασμένοι. Έχει σημασία αυτό γιατί και έτσι δεν θα μετοικήσουν αλλά και πάλι δεν επαρκούν. Θα μας μείνουν περίπου –παρότι πάλι χρειαζόμαστε ΕΣΠΑ και έχουμε ένα μέρος ΕΣΠΑ ακόμη για την Ειδική Αγωγή και το Δημοτικό Σχολείο- 800 κενά. Δεν υπάρχουν ακόμη αλλά θα υπάρξουν. Υπάρχει προβληματισμός. Ο εθελοντισμός θα ήτανε ίσως μια λύση. Μελετάμε, συνεργαζόμαστε με άλλα Υπουργεία. Ειδικά με ένα Υπουργείο έχουμε συζητήσει και αλληλογραφήσει, δηλαδή έχω στείλει επιστολή με την κατάθεση του αιτήματος. Δεν βλέπω μέχρι στιγμής κάποια συγκεκριμένη λύση ωστόσο είμαι υποχρεωμένος να βρω. Έχω τις σχετικές εισηγήσεις του αρμόδιου Υφυπουργού, του κυρίου Δερμεντζόπουλου, τις μελετάμε και τις επόμενες μέρες θα πάρουμε αποφάσεις.
Καταλαβαίνω ότι οι προτάσεις αυτές μπορεί κάποιους να τους παραξενέψουν. Να πουν γιατί το κάνεις αυτό, κάποιος θα ήθελε να εργαστεί ως αναπληρωτής και να πάρει ένα μικρό μισθό και δεν μπορεί να το κάνει γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχουν θέσεις, δεν έχουμε δηλαδή δυνατότητα ως Ελλάδα. Άρα μπορεί να μου ασκήσουν κριτική, μπορεί να πουν πολύ αυστηρά λόγια, θα τα ακούσω, και τα δέχομαι μα θα κάνω αυτό που πρέπει για να έχω τα σχολεία γεμάτα.
Στο Νότιο Αιγαίο έχουμε όντως ελλείψεις. Το Νότιο Αιγαίο θεωρείται «πλούσια περιοχή» και δεν μπορεί εκεί να λειτουργήσει το ΕΣΠΑ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Νότιο Αιγαίο ανήκουν στις περιοχές που δεν μπορείς να κάνεις δράσεις μέσω του ΕΣΠΑ. Κρίμα. Θα ήταν μια λύση και έχουμε χρήματα ΕΣΠΑ γι’ αυτό. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να πάμε εκεί.
Το κίνητρο για τον εθελοντισμό θα ήταν τα μόρια. Αυτή είναι η εισήγηση του κυρίου Δερμεντζόπουλου, τη μελετώ, την έβγαλα δημόσια άρα την παίρνω επάνω μου, ακούω την πρώτη κριτική κι έτσι τα σταθμίζω. Θα πάρω αποφάσεις εγώ, δεν φοβάμαι. Ας μου κάνουν κριτική. Προτιμώ να μου κάνουν κριτική τα σχολεία δυο – τρεις μέρες, παρά να είναι επί μήνες τα σχολεία χωρίς δασκάλους. Ήμουν Υπουργός και είμαι Υπουργός σε περίοδο κρίσης. Τα έχει αυτά. Άμα είσαι σε περίοδο κρίσης δεν έχεις να διανείμεις χρήματα. Προσπαθείς να λύσεις προβλήματα χωρίς να έχεις χρήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)