11/1/15

Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μάθημα Θρησκευτικών, σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους, αποτέφρωση νεκρών, σύμφωνο συμβίωσης ομοφύλων

Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ μερικές από τις θέσεις (Προτάσεις νόμου, Ερωτήσεις στη Βουλή κλπ) του κόμματος για ζητήματα που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών, τις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους κλπ. Κάποιες από αυτές είναι παλαιότερες (π.χ. υπάρχουν Ερωτήσεις του Φώτη Κουβέλη όταν ανήκε στον ΣΥΡΙΖΑ): 

Πρόταση Νόμου Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ για την «Ρύθμιση σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας, θρησκευτικές ενώσεις και κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας» (22/11/2005)

Δείτε και άλλες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να θυμίσω μερικές θέσεις ή μάλλον πολιτικές αποφάσεις της Ν.Δ.:

- Δεν έλυσε το ζήτημα των απαλλαγών. Ένας της Υπουργός (Στυλιανίδης) το δημιούργησε και άλλος (Αρβανιτόπουλος) το συνέχισε. Λύση δεν δόθηκε παρά τις εκκλήσεις της ΠΕΘ.

-Εφάρμοσε πιλοτικά το νέο ΠΣ για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου που αλλοιώνουν το μάθημα και το κάνουν Θρησκειολογία.

- Δεν σταμάτησε τη διαδικασία ίδρυσης τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική ΑΠΘ.

- Καθιέρωσε το σύμφωνο συμβίωσης και έδωσε μόρια και δικαιώματα στους συνάπτοντες. Δεν το επέκτεινε όμως στους ομοφυλόφιλους.

- Καθιέρωσε την ίδρυση αποτεφρωτηρίων νεκρών. Δεν έγιναν ακόμη λόγω καθυστερήσεων.

- Προώθησε την κατασκευή τεμένους στο Βοτανικό.

- Διατήρησε τη μισθοδοσία του κλήρου. Μείωσε όμως τον αριθμό των κληρικών που διορίζονται στις Μητροπόλεις και δημιούργησε πολλούς άμισθους κληρικούς (που χειροτονούνται αλλά δεν πληρώνονται από το κράτος αναμένοντας τη σειρά τους για έγκριση θέσης κληρικού).

Ανώνυμος είπε...

Σε κατάσταση απόγνωσης το ΠΑΣΟΚ. Ο Υπουργός Παιδείας κάνει... φοβερή πολιτική ανάλυση στο facebook. Γράφει:

Όσοι από τους πολιτικούς της Ν.Δ. απευθύνονται στους ψηϕοϕόρους του κέντρου και ζητούν ψήϕο από το ΠΑΣΟΚ για παραδειγμα, έχουν απολύτως άδικο!
Η δική μας μεταϕορά, όσων μεταϕερθούν, δεν λύνει κάποιο θέμα.
Για να μην βγει ο ΣΥΡΙΖΑ ψηϕίζουμε Ν.Δ, λένε. Δεν υπάρχει αυτό!
Εάν δείτε τις διαϕορές στις δημοσκοπήσεις, το 3% είναι περίπου 200.000 ψήϕοι. Μόνο ο επαναπατρισμός στη Ν.Δ. ψηϕοϕόρων του ΣΥΡΙΖΑ της δίνει το προβάδισμα, γιατί η διαϕορά του 3% γίνεται 1,5%.
Καθένας που μεταϕέρεται είναι μείωση. Δεν ψηϕίζω ΣΥΡΙΖΑ και ψηϕίζω Ν.Δ. Δεν έχει νόημα λοιπόν κανείς να αϕήνει το κέντρο, την κεντροαριστερά, το ΠΑΣΟΚ Δημοκρατική Παράταξη για να πάει στη Ν.Δ.

Ανώνυμος είπε...

Εδώ έκαναν εργάσιμη την Κυριακή τα άλλα θα τους πειράξουν!

Ανώνυμος είπε...

Πρόσφατο (23/12/2014) άρθρο του Τάσου Κουράκη, συντονιστή της Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, στην ΑΥΓΗ με τίτλο "Ένα σχολείο για όλους".

Του Τάσου Κουράκη
Το σχολείο της αριστερής διακυβέρνησης είναι σχολείο χωρίς αποκλεισμούς - Η σημαντικότερη τομή που θα μπορούσε να προσφέρει μια κυβέρνηση της Αριστεράς στην εκπαιδευτική πολιτική είναι η μετατόπιση από το φιλελεύθερο ιδεολόγημα της «αριστείας» στην έννοια της ατομικής προόδου του κάθε μαθητή
Η κυβέρνηση της Αριστεράς στο ζήτημα της εκπαίδευσης θα κριθεί κυρίως από τη στάση της σε ευαίσθητους μαθητικούς πληθυσμούς, όπως στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή/και αναπηρία, στους μαθητές οι οποίοι προέρχονται από μειονοτικές περιοχές, στους μαθητές των υποβαθμισμένων περιοχών, στους μαθητές Ρομά και άλλους.
Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής, όσο αναγκαία είναι, άλλο τόσο είναι «ακριβή»: τόσο όσον αφορά την κυριολεκτική έννοια της χρηματοδότησης -την οποία μια κυβέρνηση της Αριστεράς θα πρέπει να εξασφαλίσει- όσο και με την έννοια της διακριτής θέσης που κατέχει στον κώδικα αξιών της Αριστεράς.
Γι' αυτό, αν θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς θα χρηματοδοτήσει κατά προτεραιότητα την Παιδεία, την Υγεία και την Κοινωνική Πρόνοια, είναι αναγκαίο να υπάρξει καθορισμός προτεραιοτήτων στα επί μέρους πεδία, όσον αφορά τις επενδύσεις σε υποδομές και προσωπικό. Στο πλαίσιο αυτής της θεώρησης, η αναμόρφωση του ρόλου του δημόσιου γενικού σχολείου αποτελεί πρωταρχικό στόχο προκειμένου να συμπεριλάβει όλους τους μαθητές και να τους παράσχει ποιοτική εκπαίδευση.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Ανώνυμος είπε...

Για παράδειγμα, η ένταξη των μαθητών με ΕΕΑ ή/και αναπηρία στο δημόσιο γενικό σχολείο και η διασφάλιση της πρόσβασής τους σε ισότιμη ποιοτική εκπαίδευση προϋποθέτει νέες υποδομές (προσπέλαση, διδακτικά μέσα κ.ά.), καθώς και προσλήψεις μόνιμου διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού. Η πολιτική αυτή δεν αφορά απλώς την τοποθέτηση όλων των παιδιών στο σχολείο με την υπάρχουσα δομή του, ούτε όμως αφορά την προσθήκη δομών σε ένα γενικό εκπαιδευτικό σύστημα που στο σύνολό του παραμένει το ίδιο και αμετάβλητο. Αντιθέτως, πρόκειται για εκπαιδευτική πολιτική που υιοθετεί διαφορετική θεώρηση της ειδικής εκπαίδευσης, όχι ως ξεχωριστή μορφή εκπαίδευσης, αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης.
Αντίστοιχα, στη μειονοτική εκπαίδευση, η οποία παραμένει υποβαθμισμένη και αναχρονιστική, καθώς η προσέγγισή της από το κράτος είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα, δεν έγινε καμία μελέτη ή κίνηση για την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων. Το γεγονός αυτό αποτελεί κατάφωρη αδικία για τους μαθητές της μειονότητας, οι οποίοι είναι καταδικασμένοι να παρακολουθούν ένα μεταβαλλόμενο γλωσσικά πρόγραμμα διδασκαλίας ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης. Έτσι, ενώ ένα νήπιο της μειονότητας είναι υποχρεωμένο να παρακολουθεί ένα αποκλειστικά ελληνόφωνο πρόγραμμα νηπιαγωγείου, παρακολουθεί δίγλωσσο πρόγραμμα στο μειονοτικό δημοτικό σχολείο. Το γεγονός αυτό είναι αντιπαιδαγωγικό και αναμφίβολα αναποτελεσματικό για την εκμάθηση τόσο της μητρικής όσο και της ελληνικής γλώσσας. Επίσης, θα πρέπει να επισημανθεί ότι στα Ειδικά Σχολεία της Θράκης στα οποία φοιτούν μαθητές με αναπηρία προερχόμενοι από τη μειονότητα, δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ο οποίος να γνωρίζει τη μητρική γλώσσα των μαθητών. Το ίδιο ισχύει και για τα τοπικά ΚΕΔΔΥ, με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται στην αξιολόγηση κάθε προσερχόμενου μαθητή-τριας. Όλα αυτά τα ζητήματα, τα οποία δημιουργούν ανισότητες, αποκλεισμούς και κατηγοριοποιήσεις, μια αριστερή κυβέρνηση οφείλει να τα λύσει κατά προτεραιότητα.
Με εξίσου αποφασιστικό και αποτελεσματικό τρόπο, η κυβέρνηση της Αριστεράς οφείλει να αντιμετωπίσει τα ζητήματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τα ζητήματα της εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά. Θα πρέπει να εξασφαλιστούν και να εφαρμοστούν εκπαιδευτικά προγράμματα τέτοια ώστε να καλύπτουν τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών αυτών και να αποτρέπουν τα υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής και σχολικής αποτυχίας. Αντιστοίχως, θα πρέπει να στηριχτούν οι εκπαιδευτικοί με την κατάλληλη επιμόρφωση στη διαπολιτισμική και αντιρατσιστική εκπαίδευση. Ο αποσπασματικός και ανεπαρκής τρόπος με τον οποίο έχουν αντιμετωπιστεί μέχρι στιγμής τα ζητήματα αυτά δεν μπορεί να γίνει ανεκτός σε μια αριστερή εκπαιδευτική πολιτική, η οποία φιλοδοξεί να προσφέρει ποιοτική και ισότιμη εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές του δημόσιου σχολείου.
Η σημαντικότερη τομή που θα μπορούσε να προσφέρει μια κυβέρνηση της Αριστεράς στην εκπαιδευτική πολιτική είναι η μετατόπιση από το φιλελεύθερο ιδεολόγημα της «αριστείας» στην έννοια της ατομικής προόδου του κάθε μαθητή. Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της Αριστεράς δεν ενδιαφέρεται να κατηγοριοποιήσει τους μαθητές σε καλούς και κακούς ούτε να τους εξαντλήσει με εξεταστικούς μαραθώνιους προκειμένου να αποδείξουν την αξία τους για να παραμείνουν εντός της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική πολιτική της Αριστεράς, η οποία πιστεύει στη δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους, δεν βασίζεται ούτε στον ανταγωνισμό ούτε στον διαγκωνισμό. Αντιθέτως, θα πασχίσει να βρει τα μέσα, υλικά και παιδαγωγικά, ώστε να προαγάγει την κριτική και τη δημιουργική σκέψη, την πραγματική καινοτομία, απελευθερωμένη από τον βραχνά του «κέρδους». Με αυτή την έννοια η κυβέρνηση της Αριστεράς οραματίζεται και θέτει ως προτεραιότητά της μια εκπαίδευση για όλους, έναν πραγματικό μοχλό εξέλιξης και ανάπτυξης της κοινωνίας.

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ που τις δημοσιεύσατε. Αποφάσισα πως θα ψηφίσω ΣΥΡΙΖΑ και όχι ΝΔ.

Ανώνυμος είπε...

"Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ"
αλλά μην ξεχνάμε και τις "πράξεις της ΝΔ":

1) εξωφρενκά τέλη και φόρος πολυτελείας στα πολυτεκνικά επιδόματα
2) κατάργηση πολυτεκνικών επιδομάτων με βάση εισοδηματικά κριτήρια
3)αντιρατσιστικό νομοσχέδιο που ποινικοποιεί κάθε καταδίκη της διαστροφής
4)κατάργηση του υποχρεωτικού εκκλησιασμού της ημέρας των Τριών Ιεραρχών και μετατροπή της σε ημέρα αργίας (με προαιρετικό εκκλησιασμό που δεν γινόταν ποτέ). Χρειάστηκε να ζητήσει περιορισμό των ημερών αργίας η Τρόϊκα για να αλλάξει ο νόμος (θα εφαρμοστεί 1η φορά φέτος)
4)Κατάργηση της αργίας της Κυριακής, μετά από 1700 χρόνια την οποία θέσπισε ο Μεγάλος Κων/νος
5) απαγόρευση της εξομολόγησης στα σχολεία
6) απαγόρευση εισόδου κληρικών στα σχολεία χωρίς προηγούμενη έγκριση του Συλλόγου
7) πλήρως ανθελληνικά και νεοταξικά βιβλία (τα περιγράφει συχνά ο κ.Νατσιός τα χάλια τους)..

Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν, και οι πράξεις της ΝΔ. Από τη Σκύλα στη Χάρυβδη.
5)

Ανώνυμος είπε...

Σαμαράς: Οι θρησκευτικές εικόνες δεν θα απομακρυνθούν ποτέ από τα δημόσια κτίρια

Την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να απομακρυνθούν οι εικόνες από δημόσια κτίρια και χώρους εξέφρασε ο πρωθυπουργός, Αντ. Σαμαράς, από το δημαρχείο των Φιλιατών με αφορμή μία εικόνα της Παναγίας που είδε στη βιβλιοθήκη του δημάρχου.

Συγκεκριμένα, ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε: «Υπάρχουν ορισμένοι και επειδή το βάλανε τώρα αυτό το θέμα, ότι θα πρέπει, ίσως, να κατεβάσουμε τις εικόνες στους δημόσιους χώρους. Από τη Βουλή και τα δημαρχεία μέχρι τα δημόσια καταστήματα και τα υπουργεία. Και, βεβαίως, και στα σχολεία μας.

» Αυτές οι εικόνες δεν θα κατέβουν ποτέ. Ο ελληνικός λαός πιστεύει. Και αυτή είναι η πιο ξεκάθαρη απάντηση σε εκείνον που τόλμησε να μου πει ότι θα πρέπει να κατεβάσουμε τις εικόνες. Ξέρω πού ανήκει, ξέρω ποιο πρόγραμμα λέει κάτι τέτοιο. Αυτές οι εικόνες δεν θα κατεβούν ποτέ».

Πάντως, οι δήμαρχοι Φιλιατών, Σπύρος Παππάς και Ηγουμενίτσας, Γιάννης Λώλος, προσέφεραν εικόνες της Παναγίας ως δώρο στον πρωθυπουργό με την ευχή «να του χαρίζουν δύναμη και υγεία».

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231376767

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)