12/2/17

Ο παλαιοημερολογίτης Εσφιγμενίτης Μεθόδιος για τους Οσίους Παΐσιο και Πορφύριο


Επειδή λόγω της πρόσφατης δίωξης του ηγουμένου της παλαιοημερολογίτικης μονής Εσφιγμένου Μεθοδίου ξεφύτρωσαν πολλοί όψιμοι άμεσοι και έμμεσοι υπερασπιστές του, ας θυμηθούμε τις απόψεις του για τους Οσίους Γέροντες Παΐσιο και Πορφύριο. Το βίντεο είναι αποκαλυπτικό.
Ο αντιοικουμενιστικός αγώνας δεν έχει ανάγκη φιλοπαλαιοημερολογιτισμού. Το έργο του Γέροντος Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου «Τα δύο άκρα» είναι σήμερα επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΟΡΘΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΒΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ.

Pitolaos είπε...

ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΑΟΤΗΤΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ ΤΗΣ ΒΙΘΥΝΙΑΣ ΤΟ 325 Μ.Χ. ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΙΕΡΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΕΝΑ ΔΥΝΑΤΟ ΡΑΠΙΣΜΑ ΣΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΡΕΙΟ.
Ο Άρειος με περισσή ψυχραιμία διαμαρτυρήθηκε στο βασιλιά, ανα­φέροντας ότι η εν λόγω συμπεριφορά, αν μη τι άλλο, ήταν προσβλητική και για τον ίδιο. Ο Μ. Κωνσταντίνος απευθυνόμενος στους αρχιερείς θύμισε ότι ο νόμος προ­βλέπει να κόβεται το χέρι εκείνου που τόλμησε μπροστά στο βασιλιά να χτυπήσει τον οποιοδήποτε. Ωστόσο έδω­σε την πρωτοβουλία ν’ αποφασίσουν οι ίδιοι οι Αρχιερείς για την τύχη του παραβάτη.
Στην πρόκληση αυτή οι αρχιερείς παραδέχθηκαν το λάθος της συμπεριφοράς αλλά παρακάλεσαν το βασιλιά, για να μην διαταραχθεί η σπουδαία Σύνοδος που διεξαγόταν την ώρα εκείνη, να φυλακίσει τον Άγιο αφήνοντας την τιμωρία του για το πέρας των εργασιών της Συνόδου.
Πράγματι ο Άγιος φυλακίζεται, αλλά και πάλι θαυμαστό γεγονός λαμβά­νει χώρα στη φυλακή. Το βράδυ παρουσιάζεται σε όραμα ο Χριστός και ή Θεοτόκος ρωτώντας τον Άγιο το λόγο για τον όποιο αυτός βρισκόταν στη φυλακή.
Ο Χριστός ερωτά τον Άγιο γιατί είναι στην φυλακή και για να τον ελέγξει αλλά και για να φανερώσει τον πραγματικό λόγο που ο Άγιος χαστούκισε. Ποιος είναι αυτός ο λόγος; Ο λόγος δεν ήταν το μίσος και η αποβολή της αγάπης κατά ενός φυσικού προσώπου (Άρειος), αλλά η εμμονή την αγάπη του Αγίου προς τον Θεό. Μαρτυρεί αυτή η παραδοχή του Αγίου Νικολάου πως ο ίδιος, αν και λανθασμένα χαστούκισε τον Άρειο, δεν το έπραξε από μίσος προς τον τελευταίο αλλά θεώρησε τα λόγια του, πως ο Χριστός δεν είναι Θεός αλλά άνθρωπος, μεγάλη βλαστήμια κατ’ εξακολούθηση (αιρετική εμμονή) προς το άγιο Πνεύμα (Κατά Ματθαίον Κεφ. Ιβ΄ «31 Διὰ τοῦτο λέγω ὑμῖν, πᾶσα ἁμαρτία καὶ βλασφημία ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις, ἡ δὲ τοῦ Πνεύματος βλασφημία οὐκ ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις· 32 καὶ ὃς ἐὰν εἴπῃ λόγον κατὰ τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ἀφεθήσεται αὐτῷ· ὃς δ' ἂν εἴπῃ κατὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ ἁγίου, οὐκ ἀφεθήσεται αὐτῷ οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι.»).
Όταν ο Άγιος αποκρίθηκε ότι φυλακίστηκε για τη δική τους αγάπη ο Χριστός του έδωσε το Άγιο Ευαγγέλιο ενώ η Θεοτόκος το αρχιερατικό ωμοφόριο.
Την επόμενη μέρα γνωστοί του Αγίου, που τον επισκέφθηκαν, για να του προσφέρουν λίγο άρτο, βρίσκουν τον Άγιο απαλλαγμένο από τα δεσμά να φορά το ωμοφόριο και να διαβάζει από το Ευαγγέλιο. Όταν ο βασιλιάς πληροφορήθηκε τα γε­γονότα που διαδραματίσθηκαν στη φυλακή ελευθέρωσε τον Άγιο και μαζί με τους άλλους αρχιερείς ζήτησε συ­γγνώμη από τον Άγιο για τη συμπεριφορά που επέδειξαν απέναντι του. Μετά το πέρας της Συνόδου ο Άγιος επέ­στρεψε στην επαρχία του.
«Ποίοις μελωδικοῖς ἄσμασιν ἐπαινέσωμεν τόν Ἱεράρχην, τόν τῆς ἀσεβείας ἀντίπαλον, καί τῆς εὐσεβείας ὑπέρμαχον· τόν τῆς Ἐκκλησίας πρωτοστάτην· τόν μέγαν, προασπιστήν τε καί διδάσκαλον· τόν πάντας, τούς κακοδόξους καταισχύνοντα· τόν ὀλετῆρα Ἀρείου, καί θερμόν ἀντίμαχον· τόν δι’ οὗ τήν τούτου ὀφρύν, Χριστός καταβέβληκεν, ὁ ἔχων τό μέγα ἔλεος»...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον σχολιαστή 4:57 π.μ.
Μην ξεχνάμε την αντιοικουμενιστική προσπάθεια της παλαιάς αδελφότητας.
Και ότι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΒΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ.

Τ.Τ.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε τον Θεό που μας έστειλε τον άγιο γέροντα Μεθόδιο.
Είναι μια παρηγοριά μέσα στη γενικότερη αποστασία.
Είχα και εγώ τις επιφυλάξεις μου, αλλά μετά από μελέτη διαπίστωσα πως ό,τι και αν πει έχει απόλυτο δίκιο.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό δεν τους δείνει κανένα δικαίωμα να βλασφημούν κατά αυτών τον τρόπο, τους Αγίους μας. Όσο για τον αντιοικουμενιστικό αγώνα.... έξω από το στάδιο όσο και να τρέχεις νόημα δεν έχει.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)