11/10/17

Αναδίπλωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα βιβλία των Θρησκευτικών (;)

Αναδίπλωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα βιβλία των Θρησκευτικών
Το Υπουργείο διά του Άγγελου Βαλλιανάτου, σχολικού συμβούλου Θεολόγων, καλεί τους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν το μάθημα στις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών που έχει κάθε εκπαιδευτικός, να χρησιμοποιήσουν  το υλικό που έχουν συγκεντρώσει από το παρελθόν και να κρατηθούν στις βιβλιοθήκες του σχολείου αρκετά αντίγραφα από  τα παλαιά βιβλία.

Την ίδια στιγμή όμως μερίδα διευθυντών επιδίδεται σε ψυχολογικό πόλεμο σε βάρος γονέων ακόμη και μαθητών που επιστρέφουν τα βιβλία.
Με τις υπ’ αρίθμ. 1434/28-9-2017 Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών 2017-18 διευκρινίζεται από το Υπουργείο Παιδείας ότι:
 “Το περιεχόμενο του Φακέλου Μαθήματος δεν είναι βιβλίο. Δηλαδή, δεν θα πρέπει να διδαχθεί ως δοκίμιο, όπου τα παιδιά θα διαβάσουν και θα μάθουν κάτι, ούτε και θα εξεταστούν στο περιεχόμενό του.   Το υλικό που βρίσκεται στους Φακέλους Μαθήματος είναι προτεινόμενο και βοηθητικό, ώστε να έχουμε κάτι κοινό στα χέρια μας για να εργαστούμε με τα παιδιά στην τάξη. Από τους Φακέλους επιλέγουμε όσα στοιχεία θεωρούμε ότι μας χρειάζονται, αγνοούμε τα υπόλοιπα. Εξίσου, οι «Ιδέες για εργασίες και δραστηριότητες» και τα κείμενα σε έγχρωμο πλαίσιο είναι ενδεικτικά. Το μάθημα των Θρησκευτικών αρχίζει και τελειώνει στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν από τη διαδικασία διδασκαλίας στην τάξη, δεν απομνημονεύουν κάτι.
Σε άλλο σημείο τονίζεται: “Σε κάθε Θεματική Ενότητα, στο Πρόγραμμα Σπουδών, υπάρχουν πολύ περισσότερα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα, Βασικά Θέματα και Προτεινόμενες Δραστηριότητες από εκείνα που χρειαζόμαστε για τη διδασκαλία μας. Βρίσκονται εκεί για να επιλέξουμε ανάλογα με τα παιδιά και εμάς και όχι για να τα εξαντλήσουμε.”
Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι οι γονείς μπορούν ελεύθερα να επιστρέψουν τους φακέλους των Θρησκευτικών πίσω και να αξιώσουν τα παιδιά τους να διδαχθούν μόνο θέματα που αφορούν την Ορθόδοξη Πίστη καθώς και να μην αξιολογηθούν επί του φακέλου που επιστρέφουν. Αντίστοιχη ελευθερία παρέχεται και στους εκπαιδευτικούς που θα επιλέξουν να διδάξουν μόνο ορθόδοξες θεματικές.
Λάβαμε σειρά από καταγγελίες από διάφορα μέρη της Ελλάδος πως κάποιοι διευθυντές σχολείων ή προϊστάμενοι εκπαίδευσης με υπερβάλλοντα κομματικό ή άλλου είδους ζήλο ασκούν ψυχολογική πίεση σε γονείς εμποδίζοντάς τους να επιστρέψουν τους φακέλους των Θρησκευτικών. Προφασίζονται απίστευτους ισχυρισμούς όπως δήθεν λήξη της προθεσμίας επιστροφής (!!!), ότι είναι παράνομο να επιστραφούν τα βιβλία, ότι οι μαθητές θα λαμβάνουν απουσίες ή ότι θα λάβουν χαμηλή βαθμολογία και θα αποκλεισθούν από τη διαδικασία επιλογής τους για σημαιοφόροι. Προϊστάμενοι εκπαίδευσης σε τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές εκπομπές προσβάλλουν τους γονείς ως “γραφικούς” και “φανατισμένους”. Κάποιοι δε εκπαιδευτικοί (ελάχιστοι ευτυχώς) προχωρούν σε απομόνωση των μαθητών που επέστρεψαν τα βιβλία ή σε επιδεικτική εξέτασή τους σε μη ορθόδοξα θέματα.
Σύμφωνα και με τις ανωτέρω νέες διευκρινιστικές οδηγίες του Υπουργείου, είναι σαφές ότι βρίσκονται εκτός κάλυψης Υπουργείου. Πρόκειται για απολύτως παράνομες πρακτικές που διώκονται πειθαρχικά ακόμη και ποινικά. Συμβουλεύουμε τους γονείς που αντιμετωπίζουν τέτοιες “μεθοδεύσεις” να απαιτούν γραπτή αιτιολόγηση από τους διευθυντές ή προϊσταμένους για ποιο λόγο αρνούνται να παραλάβουν τις δηλώσεις επιστροφής του φακέλου, παρά τη ρητή νομοθετική πρόβλεψη του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Οι παραβιάσεις διατάξεων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας επισύρουν  πειθαρχικές ευθύνες ακόμη και ποινικές. Όσον αφορά τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς που προσβάλλουν τις προσωπικότητες μαθητών τους, πρέπει να ελεγχθούν τουλάχιστον πειθαρχικά. Θυμίζουμε δε τη γνωμοδότηση του Συνταγματολόγου κ. Γεωργίου Κρίππα σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικοί που διδάσκουν ως θρησκειολογία  το μάθημα των Θρησκευτικών διαπράττουν παράνομο προσηλυτισμό.
Για άλλη μια φορά καλούμε το σύνολο των Ελλήνων Ορθοδόξων να αναλάβουν την εκκλησιαστική, συνταγματική και ιστορική τους ευθύνη και να αξιώσουν την ανάκληση του νέου προγράμματος σπουδών  για το μάθημα των Θρησκευτικών. Η Ελληνική Πολιτεία, τόσο ευαίσθητη οψίμως σε ζητήματα “αυτοπροσδιορισμού”, οφείλει να σεβαστεί την ιδιοπροσωπία μας  ως Ορθοδόξων Χριστιανών, οφείλει να σεβαστεί το Νόμο, το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις.                                                                                                                                                          ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Προφανώς, αναδιπλώνονται ώστε να εναρμονιστούν ψυχολογικά, νομικά και εκπαιδευτικά με την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας που, ως φαίνεται, πληροφορήθηκαν πως δεν είναι θετική για αυτούς. Προσέξατε ειδικά το σημείο που αναγράφεται το να διαφυλαχθούν στις Βιβλιοθήκες τα παλαιά βιβλία του μαθήματος. Αυτοί που μέχρι πρόσφατα έλεγαν να τα ξεχάσουμε για πάντα και δεν θα ξανατυπωθούν ή διανεμηθούν ποτέ. Είναι ξεκάθαρο το τι και γιατί φοβούνται.

Ανώνυμος είπε...

Η απόφαση του ΣτΕ ακουστηκε ότι θα ανακοινωθει στις αρχές Νοεμβρίου.
Είναι ακριβές; Ξέρει κάποιος;

Ανώνυμος είπε...

Από το 2011 το ΥΠΕΠΘ - ΙΕΠ - και οι συγγραφείς του ΠΣ μας πουλάνε τρέλα. Ό,τι τους βολεύει κάθε φορά ανακοινώνουν, πάντα με τον ίδιο στόχο, την εφαρμογή του ΠΣ στα σχολεία.
Καμία εμπιστοσύνη δεν έχουν.
Αυτό όμως που καλούνται οι συνάδελφοι να έχουν υπ' όψιν τους είναι ότι η φιλοσοφία του ΠΣ είναι διαθρησκειακή. Δηλ. ο Χριστιανισμός να διδάσκεται παράλληλα με τις θρησκείες στις επιμέρους έννοιές του. Αυτά που ισχυρίζονται ότι οι διάφοροι κήρυκες του ΠΣ ότι, δήθεν, ανάλογα με τους μαθητές θα επιλέξεις υλικό, είναι"παραμύθια της Χαλιμάς", που σκόπιμα διαδίδουν, προκειμένου να κατευναστούν οι αντιδράσεις. Μόλις όμως χωνέψουμε την καθιέρωση του ΠΣ , τότε αυτοί που δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη τι αληθινά σημαίνει το ΠΣ, θα το διαπιστώσουν.
Όσοι, πάλι, νομίζουν ότι θα μπορούν να κάνουν Ορθόδοξο μάθημα με αυτό το ΠΣ είναι γελασμένοι πικρά. Αυτό διαδίδεται μόνο για αποπροσανατολισμό.
Ας είμαστε προσεκτικοί. Δείτε το πρόγραμμα Σπουδών, δείτε τι έλεγαν τότε και πώς από τις μύριες αντιδράσεις αναδιπλώθηκαν. Δείτε πώς ξεγέλασαν τις Συνόδους Ελλάδος και Κρήτης. Αδίσταχτα χρησιμοποιούν τους πάντες. Από το 2011 δεν άλλαξαν κανένα στόχο. Απλώς σταθερά υποκρίνονται.
Μεταλλάσσονται σε "αγγέλους φωτός", σωτήρες του ΜτΘ το οποίο, τάχα, κινδύνευε. Ουδέν ψευδέστερο. Το ΜτΘ ήταν και είναι το πιο κατοχυρωμένο και Ά ανάθεση έχουν αποκλειστικά οι Θεολόγοι. Δεν κινδύνευε. Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΗΤΑΝ (και δυστυχώς συνεχίζει να είναι) ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ...

Ανώνυμος είπε...

Μήπως οι σύμβουλοι των θεολόγων έχουν σταθερή θέση;
Αντιφατικές θέσεις την ίδια χρονική στιγμή και ο κάθε θεολόγος κρατάει ότι του αρέσει.
π.χ. θα κάνετε ορθοδοξότατο μάθημα. και στην συνεχεια θα ακολουθειτε την στήλη με τα προσδοκώμενα κ.λ.π.

Ανώνυμος είπε...

Σιγά την αναδίπλωση!Αν δεν υπάρξει ουσιαστική δυναμική αντιδραση τίποτα δεν θα γίνει. τακτικές ελιγμού κάνουν οι κύριοι υπηρετώντας τα αφεντικά τους.Δεν είναι η πρώτη φορά.Ή για να είμαστε ακριβείς η συγκεκριμένη πολιτική γραμμή ειναι αυτή των κυβισθήσεων.
Εδώ διασύρθηκε και διασύρεται καθημερινά από όλο το σύστημα της φαυλοκρατίας ένας ολόκληρος κλάδος ένα μάθημα δομικό για τη συνείδηση των ορθοδόξων μαθητών, ο πόλεμος γίνεται και εκ των έσω και των οικιών ημών εμπιμπραμένων άδομεν".
Έτσι δεν έσκίσαν τα μνημόνια;
Τώρα μήπως θα σκίσουν τα πνευματικά μνημόνια;
Άπαντες κοιμώμεθα Μακαριώτατα, Σεβασμιώτατα, Λογιώτατα και Ελλογιμώτατα.

Ανώνυμος είπε...

Τα παλαιότερα βιβλία δεν έφυγαν ούτε και πρόκειται να φύγουν με το νέο ΠΣ. Όχι μόνο γιατί αρκετά κείμενα από αυτά είναι ήδη στους φακέλους αλλά και γιατί ο διδάσκων είναι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ να επιλέξει την πηγή του από όπου θέλει αρκεί να αποτελεί Βασικό Θέμα. Γι αυτό ονομάζεται Φάκελος Υλικού γιατί δεν χρησιμοποιείται ως βιβλίο αλλά ως ένα από τα εργαλεία του εκπαιδευτικού για να σχεδιάσει το μάθημά του. Καταλαβαίνω την ένσταση που έχουν πολλοί ως προς τη θεματολογία των ΠΣ αλλά ως προς τη διδακτική τους είναι τελείως λάθος.

Sofia Tsekou είπε...

Δεν εφησυχάζουμε με την αναδίπλωση του υπουργείου. Νομίζω ότι πρόκειται για τακτικισμό και τέχνασμα προκειμένου να αναχαιτισθεί η αντίδραση των γονέων που αντιδρούν και ξεσηκώνονται.
Σοφία Τσέκου.

Ανώνυμος είπε...

Τα νέα ΠΣ στη θεματολογία και ειδικά στον τρόπο διδακτικής εφαρφογής τους είναι τελείως, μα τελείως λάθος. Επιβάλλεται η άμεση δικαστική κατάργησή τους.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)