5/11/17

Ο κομβικός ρόλος της Διοικούσας Εκκλησίας για τη διάσωση του μαθήματος των Θρησκευτικών

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝΗ ανάρτηση στη Διαύγεια της Απόφασης του Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου με την οποία δίνεται στον «Διόφαντο» εντολή επανατύπωσης των Φακέλων Μαθήματος για τα Θρησκευτικά του Δημοτικού Σχολείου μαζί με τα βιβλία των υπολοίπων μαθημάτων για την επόμενη σχολική χρονιά (2018-2019) γεννά πολλά ερωτηματικά:
1. Οι προσωρινοί Φάκελοι Μαθήματος αρχίζουν να παίρνουν μόνιμη μορφή. Η διαδικασία συγγραφής νέων βιβλίων Θρησκευτικών προχωρά; Κι αν ναι, από ποιες επιτροπές,
δεδομένου ότι ο κύριος υπεύθυνος του έργου πρώην Σύμβουλος του ΙΕΠ Σταύρος Γιαγκάζολγου έχει πλέον εγκαταλείψει το ΙΕΠ μετά την εκλογή του σε θέση καθηγητή της Θεολογικής Σχολής Αθηνών;

2. Η ηγεσία του ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας έχει ενημερώσει την Διοικούσα Εκκλησία για το γεγονός ότι αποφασίστηκε και την ερχόμενη χρονιά η αποστολή των Φακέλων Μαθήματος στα σχολεία; Θυμίζουμε ότι το Δελτίο Τύπου της Ιεραρχίας του Ιουνίου 2017 ανέφερε ότι «Το υλικό μαθητείας που θα αποτελέσει τα βιβλία, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από το σχολικό έτος 2018-2019 πριν τυπωθεί, θα τεθεί εις την διάθεσιν της Εκκλησίας για την απαιτουμένη δογματική παρακολούθηση». Με την παραπάνω όμως υπουργική απόφαση το σχολικό έτος 2018-2019 δεν θα υπάρξουν νέα βιβλία αλλά οι προσωρινοί (!) Φάκελοι Μαθήματος.

3. Τι θα πράξει το Υπουργείο σε περίπτωση που η αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ ακυρώνει τα νέα Προγράμματα Σπουδών; Θα τυπώσει τότε τα παλαιά βιβλία Θρησκευτικών;

4. Οι διαμαρτυρίες επισκόπων, κληρικών, του Αγίου Όρους, γονέων, της ΠΕΘ και των θεολόγων των σχολείων εναντίον των Φακέλων Μαθήματος δεν ελήφθησαν υπόψη από τον Υπουργό Παιδείας; Η εκπαιδευτική πολιτική χαράσσεται ερήμην των ανθρώπων που συμμετέχουν ενεργά σε αυτήν; Η θρησκευτική εκπαίδευση σχεδιάζεται ενάντια στις συνταγματικές προβλέψεις και τη βούληση των γονέων των μαθητών;

5. Η Διοικούσα Εκκλησία έχει αντιληφθεί τους σχεδιασμούς του Υπουργείου για το μάθημα των Θρησκευτικών την επόμενη σχολική χρονιά; Έχει ζητήσει επίσημη ενημέρωση; Παρακολουθεί το δογματικό περιεχόμενο των βιβλίων; Αντιλήφθηκε ότι ο προσωρινός χαρακτήρας των Φακέλων που χρησιμοποιήθηκε ως επιχείρημα από την πλευρά του Υπουργείου ώστε η συζήτηση να μην γίνει γι’ αυτούς αλλά για τα ετοιμαζόμενα δήθεν μόνιμα σχολικά βιβλία έχει μετατραπεί σε μόνιμο; Δεν θα ασκήσει δογματικό έλεγχο των Φακέλων Μαθήματος τώρα που παύουν πλέον να είναι προσωρινοί και επανατυπώνονται; Δεν θα ζητηθεί η αναστολή εκτύπωσής τους μέχρι την υποβολή σχετικών παρατηρήσεων; Δεν θα προταθεί η επανατύπωση των παλιών βιβλίων μέχρι να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος και συμφωνία για τα νέα μόνιμα βιβλία Θρησκευτικών;

6. Κάποιοι από τους πρωτεργάτες του έργου της σύνταξης των Φακέλων Μαθήματος έχουν πλέον εγκαταλείψει τις θέσεις τους και τα σχέδιά τους για το μάθημα και ακολουθούν νέες πορείες προσωπικής επαγγελματικής καριέρας. Άφησαν πίσω τους τα αποκαΐδια του μαθήματος των Θρησκευτικών και τώρα απλώς παρακολουθούν τι μέλλει γενέσθαι. Τώρα λοιπόν που μας «άδειασαν τη γωνιά» είναι η ώρα της απόσυρσης των Φακέλων Μαθήματος και η επαναφορά των παλιών βιβλίων ως ελάχιστη πρώτη ενέργεια για τη διάσωση του χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών. Κομβικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή καλείται να παίξει η Διοικούσα Εκκλησία σε άμεση συνεργασία με την ΠΕΘ και τους Ιεράρχες που γνωρίζουν καλά το ζήτημα, όπως ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, αλλά και με όσους παρακολουθούν τις μεθοδευμένες κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας. 
Ζούμε τον απόλυτο εξευτελισμό του θρησκευτικού μαθήματος που επιχειρείται μέσω των Φακέλων Μαθήματος. Οι αντιστάσεις από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, δασκάλους και θεολόγους, υπάρχουν. Το ζητούμενο πλέον είναι η Διοικούσα Εκκλησία να ασκήσει το δικαίωμά που έχει εκ του νόμου για δογματική παρακολούθηση του μαθήματος και εισακούοντας τις εκκλήσεις γονέων και εκπαιδευτικών να διαφυλάξει το χριστιανικό χαρακτήρα του μαθήματος ανατρέποντας τους σχεδιασμούς πλήρους απαξίωσης των Θρησκευτικών που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη κατάργησή τους.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το πρώτο και κύριο πρόβλημα δεν είναι οι φάκελοι, αλλά τα νέα Προγράμματα Σπουδών και οι νέοι Οδηγοί Εκπαιδευτικού. Σε αυτά είναι η αρχή και βάση του κακού. Από αυτά αρχίζει η πληγή. Η βάση των φακέλων ή Βιβλίων ή επιμορφώσεων είναι ο νους του μαθήματος δηλαδή τα νέα Προγράμματα. Οι φάκελοι γράφτηκαν με βάση τα νέα Προγράμματα και τα βιβλία, που μερικοι ζητούν να γραφτούν, θα γραφτούν πάλι στο ίδιο μοτίβο με βάση την πολυθρησκειακή δομή των νέων Προγραμμάτων. Υπάρχουν δύο συνθετικές αποφάσεις που έχουν παρθεί από την Εκκλησία και είναι οι μόνες αποφάσεις που έχει πάρει η Εκκλησία:Η πρώτη τον Ιανουάριο του 2016 από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο με τη συμμετοχή των Θεολογικών Σχολών της ΠΕΘ και του νεοσύστατου σωματείου ΚΑΙΡΟΣ και η δεύτερη απο την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Μάρτιο του 2016. Αυτές ειναι οι δύο εκκλησιαστικές αποφάσεις με σοφή και εκκλησιαστική διερεύνηση του θέματαο και με εκπεφρασμένη αγάπη γνώση και σοφία για το παρόν και το μέλλον του μαθήματος.Εισηγητής και στις δύο ο Σε. Ναυπάκτου Ιερόθεος. Μόνον αν εφαρμοστούν αυτές οι αποφάσεις το μάθημα των Θρησκευτικών είναι δυνατό να διδάσκεται νόμιμα, παιδαγωγικά, θεολογικά και επ ωφελεία για την ορθόδοξη πνευματική κατάρτιση των νέων μας. Διορθώσεις των φακέλων ή νέα βιβλία με βάση το ίδιο κακόδοξο πολυθρησκειακό πρόγραμμα, καταλήγουν στο ίδιο αντιπαιδαγωγικό για τα ορθόδοξα παιδιά αποτέλεσμα. Η προσχώρση στις λύσεις των διορθώσεων των φακέλων και οι φρούδες ελπίδες ότι έτσι σώζεται το μάθημα από τον Συγκρητισμό και τη σύγχυση είναι σε λάθος δρόμο. Μόνον η απόσυρση των άθλιων προγραμμάτων και η εκ του μηδενός κατάρτιση Προγραμμάτων και βιβλίων με τη συμμετοχή όλων όσων έχουν λόγο για το σκοπό αυτό, χωρίς αποκλεισούς και πάνω στη γραμμή των Εισηγήσεων του Σεβ. Ναυπάκτου, μπορεί να σώσει το μάθημα από τη χρησιμοποίησή του ως ιδεολογικού εργαλείου για την αλλοτρίωση της πίστεως των μαθητών.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)